دبیر هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی خراسان رضوی خبر داد:

آغاز حرکت کاروان حمل پیام ورزش و نشاط در مرز از 11 اسفندماه

خبرگزاری پانا: دبیر هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی خراسان رضوی از آغاز حرکت کاروان حمل پیام ورزش و نشاط از روز 11 اسفندماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۹۳۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا، سید بهنام حسینی زهرایی گفت: طبق هماهنگی ها و برنامه ریزی های انجام شده مراسم افتتاحیه حرکت کاروان شتر سواران حامل پیام ورزشی و نشاط در مرز روز 11 اسفند ماه با حضور رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی در نشتیفان خواف برگزار می شود.
وی افزود: این مراسم در مقابل آسیاب های بادی این شهر همراه با برپایی جشنواره بازی های بومی محلی منطقه برگزار خواهد شد.
دبیر هیات روستایی و بازی های بومی محلی خراسان رضوی ادامه داد: در روز دوم، کاروان شترسواری به اسدآباد تایباد خواهد رفت و پس از برگزاری جشنواره در همان روز با حضور در مرز دوغارون پیام ورزش و نشاط را با مضمون صلح و دوستی که به سه زبان فارسی، انگلیسی و روسی بر روی پوست نوشته شده است را به نماینده ورزش افغانستان اهدا خواهد کرد.
وی بیان کرد: کاروان حامل پیام ورزش و نشاط در مرز روز 13 اسفند ماه در نیل شهر تربت جام حضور خواهد یافت، روز بعد همزمان با روز احسان و نیکوکاری این کاروان در مرکز معلولین ذهنی وحدت تربت جام جشنواره بازی های بومی محلی برگزار می کند و عواید برنامه را به این مرکز اهدا خواهد کرد.
حسینی زهرایی بیان کرد: کاروان شترسواران بومی حامل پیام ورزش و نشاط در مرز، روز 15 اسفند ماه که مصادف با روز درختکاری است برنامه ویژه ای را در شهر صالح آباد خواهد داشت.
وی گفت: این کاروان روزهای 16، 17 و 18 به ترتیب با حضور در سد دوستی، شهر لاین کلات و درگز برگزاری جشنواره های بازی های بومی محلی را در دستور کار دارد.
دبیر هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: حرکت فرهنگی و ارزشی کاروان شترسواران بومی حامل پیام ورزش و نشاط در نوار مرزی در روز 19 اسفند ماه در باجگیران ضمن اهدای پیام به نماینده ورزش ترکمنستان و برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی به پایان خواهد رسید.
حسینی زهرایی عنوان کرد: در این روز علاوه بر برگزاری مراسم اختتامیه یک دوره مسابقه کشتی باچوخه و سوارکاری نیز با حضور شرکت کنندگان بومی در باجگیران برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار