کارخانه تولید کاشی و سرامیک در نیشابور طعمه حریق شد

خبرگزاری پانا: یک کارخانه تولید کاشی و سرامیک در کیلومتر ٢٠ جاده نیشابور به سبزوار دچار آتش سوزی شد

کد مطلب: ۱۷۳۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی سازمان ایمنی و آتش نشانی نیشابور با اعلام این آتش سوزی هم زمان دو تیم از آتش نشانان به محل اعزام شدند. با توجه به گستردگی آتش سوزی و خطر سرایت آن به سایر قسمتها دو تیم دیگر از آتش نشانی نیشابور, یک تیم از شهر فیروزه, یک تیم از شهر همت آباد, یک تیم از شهر خرو و یک خودرو آتش نشانی نیز از تیپ 21 امام رضا (ع) به محل اعزام شدند .
آتش سوزی در داخل سالنی رخ داده بود که انبار انتهای خط تولید بود و به سرعت کارتن های بسته بندی کاشی ها, آکاسیف و پالتهای چوبی را شعله ور ساخته بود .
این سالن که در امتداد شمال به جنوب بود بیش از 1000 متر طول و 150 متر عرض داشت که در مدت زمان کوتاهی حدود 130 متر از طول سالن دچار آتش سوزی شد و به سرعت به بقیه قسمت ها در حال گسترش بود. با رسیدن آتش نشانان بلافاصله با باز کردن دو مسیر از شرق و غرب سالن با استفاده از دو دستگاه لودر و دو تیم از آتش نشانان ابتدا از گسترش آتش جلو گیری به عمل آمد که با این کار از رسیدن آتش به دستگاه های خط تولید و مخازن گازوئیل و رنگ جلوگیری شد.
با حضور به موقع مدیر عامل سازمان و معاونت عملیات نیروهای حاضر در محل سازماندهی شد و از سه طرف کار خاموش کردن آتش آغاز شد. ضمن اینکه کالاهایی که در خارج از سوله در معرض خطر آتش سوزی بودند با استفاده از دستگاه های لیفتراک شرکت جابجا شدند .هم زمان با هماهنگی با ستاد فرماندهی نیروها و خودروهای داخل شهر نیز مدیریت شدند و با استقرار در چند نقطه تمام شهر را تحت پوشش قرار دادند تا در صورت بروز حادثه و آتش سوزی به سرعت بتوانند در محل حاظر شوند.
با اعلام وضعیت قرمز با استفاده از سامانه پیام کوتاه نیروهای استراحت نیز در ایستگاه های خود حضور یافتند تا علاوه بر پوشش کامل شهر نیروهای کمکی به محل آتش سوزی اعزام شوند.
در ساعت 14:30 تقریبا آتش مهار شده بود و از گسترش آن به سایر نقاط جلوگیری شد . اما وجود دود زیاد و سطح گسترده آتش سوزی مانع از اطفای کامل می شد . در ساعت 18 آتش نشانان توانستند معبری از شرق به غرب سوله باز نمایند تا به طور کامل از سرایت آتش به سایر نقاط جلوگیری نمایند. اما از آنجا که جابجا نمودن کاشی و سرامیک های داخل محدوده ی آتش سوزی به سبب از بین رفتن بسته بندی آنها باعث بروز خسارت بیشتر به محصولات می شد 3 تیم از آتش نشانان در محل ماندند تا همزمان با خاموش کردن شعله هایی که زبانه می کشند از سرایت آتش به سایر نقاط جلوگیری نمایند .
این عملیات احتمالا تا فردا به طول می انجامد .
گفتنی است که در این حادثه یک نفر از کارگران که برای خاموش کردن آتش با استفاده از خاموش کننده دستی به داخل سالن رفته بود در اثر استنشاق دود بیهوش شده بود که توسط آتش نشانان نجات یافت و امدادگران اورژانس 115 وی را به بیمارستان حکیم انتقال دادند . ضمن اینکه پس از آن دو تیم از امدادگران اورژانس و یک تیم از هلال احمر در محل مستقر شدند که چنانچه برای کسی حادثه ای رخ داد بتوانند به سرعت به وی امدادرسانی نمایند . همچنین اتوبوس امداد اورژانس نیز در محل مستقر شد .
لازم به ذکر است که علاوه بر مدیر عامل و مسئولین سازمان معاونت فنی عمرانی فرمانداری , معاونت خدمات شهری شهرداری و همچنین رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان نیز از محل بازدید داشتند و از عملیات آتش نشانان و نیروهای امدادی ابراز رضایت و تشکر نمودند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار