احترام سینماگران به شهدای دفاع مقدس و سینما رکس آبادان

خبرگزاری پانا: سینماگران و هنرمندان میهمان جشنواره حقیقت در آبادان، به شهدای دفاع مقدس این شهر و شهدای سینما رکس آبادان ادای احترام کردند.

کد مطلب: ۱۶۵۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ در این برنامه که صبح امروز، 28 آذر ماه در آبادان برگزار شد، محمد مهدی طباطبایی‌نژاد (مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی)، حبیب ایل‌بیگی (مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران) و جعفر صانعی مقدم به همراه مستندسازانی چون علی‌محمد قاسمی، مهرداد اسکویی، لقمان خالدی، مرتضی پایه‌شناس، عباس امینی، الهام حسین‌زاده، فرهاد مهران‌فر، ناصر صفاریان، امیر شهاب رضویان و ... حضور داشتند.

داریوش ارجمند - بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون - با گذاشتن شاخه گل‌هایی بر روی مقبره شهدای دفاع مقدس در آبادان، این جمع از سینماگران را همراهی می‌کرد.

در بخش‌ دیگری از این مراسم، هنرمندان حاضر در بنای یادبود شهدای سینما رکس آبادان، به این افراد ادای احترام کردند.

یکی از شهروندان آبادانی از هنرمندان و مسؤولان سینمایی حاضر خواست تا به این شهدای مخاطب سینما توجه کنند و هر ساله مراسم یادبودی برای آن‌ها برگزار شود.

یکی از مستندسازان نیز پیشنهاد داد: یکی از بخش‌های جشنواره سینما حقیقت سال آینده به این شهدا اختصاص پیدا کند.

محمدمهدی طباطبایی‌نژاد نیز با بیان اینکه مرکز گسترش، فیلمی به کارگردانی عباس امینی درباره این شهدا تهیه کرده است، از این طرح نیز استقبال کرد.

همچنین یکی از هنرمندان گفت: از زوایای مختلف می‌توان به این شهدا در فیلم‌های مستند پرداخت.
طی دو روز گذشته منتخب فیلم‌های جشنواره سینما حقیقت در سینما نفت آبادان با داوری فیلم‌سازان آبادانی به نمایش درآمد و عصر امروز مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان آن برگزار خواهد شد.

سیدحسین ده‌دشتی، نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز دقایقی در گلزار شهدا با سینماگران دیدار داشت.

ده‌دشتی از طباطبایی‌نژاد خواست که فیلم‌های دفاع مقدس بیشتری ساخته شود.

طباطبایی‌نژاد نیز ضمن اشاره به سینما حقیقت سپری شده گفت: در این جشنواره فیلم‌های دفاع مقدس خوبی داشتیم، در این جمع نیز فیلم‌سازان دفاع مقدسی حاضرند. به هر حال پرداختن به دفاع مقدس وظیفه ملی و دینی ماست. ما باید بیشتر به این موضوع بپردازیم و در دستور کار ما هست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار