عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش به پانا خبر داد؛

معرفی رضا فرجی دانا برای تصدی وزارت علوم/ سوابق کاری فرجی دانا

خبرگزاری پانا: عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخصوص معرفی شدن رضا فرجی دانا برای تصدی وزارت علوم به مجلس گفت: در نامه رئیس جمهور به مجلس فرجی دانا به عنوان گزینه نهایی برای وزارت علوم معرفی شده است.

کد مطلب: ۱۴۲۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد

رضا صابری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، اظهار داشت: بله رضا فرجی دانا به عنوان وزیر علوم به مجلس توسط رئیس جمهور معرفی شده است که امروز حتما به این موضوع رسیدگی می شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته گمانه زنی هایی برای تصدی رضا فرجی دانا مطرح بود و به جای جعفر توفیقی، وی معرفی نشد و گزینه رئیس جمهور برای تصدی آموزش عالی تغییر کرد.
وی با اشاره به تغییر جعفر توفیقی برای تصدی وزارت علوم خاطرنشان کرد: بله تا آخرین لحظه همه فکر می کردند که جعفر توفیقی به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی می شود اما در نامه رئیس جمهور نام رضا فرجی دانا ذکر شده است که باید منتظر بمانیم تا ببینیم ادامه کار چه می شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه علمی و اجرایی فرجی دانا تصریح کرد: فرجی دانا پیش از این رئیس دانشگاه تهران بوده است. البته باید ببینیم که فرجی دانا تا چه حد می تواند رأی نمایندگان مجلس را با خود داشته باشد.
به گزارش پانا، سرانجام حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران، در نامه‌ای به دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، 3 وزیر پیشنهادی کابینه خود را به مجلس معرفی کرد که معرفی وزرای پیشنهادی دولت و قرائت نامه روحانی امروز در صحن مجلس ارائه می شود.
بیوگرافی رضا فرجی دانا
دکتر رضا فرجی دانا، دارای مدرک . Ph.D در رشته مهندسی برق از دانشگاه واترلوی کانادا، مدیر و سیاست‌مدار اصلاح‌طلب و عضو هیأت علمی و مدرس دانشگاه تهران است که در دولت دوم سید محمد خاتمی به مدت سه سال، ریاست دانشگاه تهران را عهده‌دار بود. در سال 84 و پس از آن‌که مصطفی معین، وزیر علوم وقت، به منظور ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری از سمت خود استعفا کرد، رییس جمهور خاتمی ترجیح داد تا فرجی دانا را برای تصدی وزارت علوم به مجلس اصولگرای هفتم معرفی کند؛ اما سبقه اصلاح‌طلبی و عملکرد باز و فراجناحی فرجی دانا در سمت ریاست دانشگاه تهران، مانع از آن شد تا وی بتواند رأی اعتماد اکثریت اصولگرای مجلس را از آن خود کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار