شهرداری الکترونیک شیراز اینترنت ندارد/هک کردن امری طبیعی است

خبرگزاری پانا:چندی است شهرداری شیراز وشورای شهر از خدمات اینترنتی بی بهره است،این درحالی است که حتی برخی از روابط عمومی ها هم از این امکان بی بهره هستند.به طوری که نیاز خبرنگار ما به اینترنت درروزی که برای ارسال خبر نیازشدید به اینترنت بود درساختمانی که شورای شهر شیراز مستقر است هیچ قسمتی نبود که به اینترنت متصل باشد،برخی از کارمندان از این موضوع گلایه داشتند وعنوان می کردند چندماهی است که اینترنت درشورای شهرودرشهرداری شیراز وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد

خبرگزاری پانا:چندی است شهرداری شیراز وشورای شهر از خدمات اینترنتی بی بهره است،این درحالی است که حتی برخی از روابط عمومی ها هم از این امکان بی بهره هستند.به طوری که نیاز خبرنگار ما به اینترنت درروزی که برای ارسال خبر نیازشدید به اینترنت بود درساختمانی که شورای شهر شیراز مستقر است هیچ قسمتی نبود که به اینترنت متصل باشد،برخی از کارمندان از این موضوع اظهار ناراحتی می کردند وعنوان کردند چندماهی است که اینترنت درشورای شهرودرشهرداری شیراز وجود ندارد. پیگیری های اولیه خبرنگار ما حاکی از هک شدن سایت شهرداری شیراز به دلیل پیشرفت فعالیت های اینترنتی بود.

به گزارش خبرگزاری کانون دانش آموزی پانا ، طی مصاحبه ایی با مدیر کل سازمان فناوری اطلاعات وارتباطات شهرداری شیراز علیرضا حسینی، شایعه هک و قطع اینترنت شهرداری و شورای شهر شیرازرا تکذیب کردوگفت:براساس دستور العمل قانون ماده 5 محاسبات عمرانی دستگاه های اجرایی باید شبکه سخت افزار اینترنت سازمان های دولتی جدا سازی شود، ازاین روشهرداری هم از این قانون مستثنی نیست.

حسینی ادامه داد: قطع شبکه اینترنتی سازمان در بعضی از مواقع، به علت ساماندهی شبکه بر اساس قوانین و ضوابط زیر ربط است هرچندهک کردن در این عصر یک چیز طبیعی است وممکن است برای سازمانی هم اتفاق بیافتد

وی یادآورشد: هجم برنامه های it در شهرداری شیرازهمانند دیگر کلان شهرها به صورتی جهشی رشد کرده است، به طوری که سخت افزارها و نرم افزار های it به صورت جهشی توسعه یافته است.

حسینی گفت:اما از آنجایی که کشور ما در تحریم است و نرم افزارها و سخت افزارهای امنیتی اکثرا از امریکا و اروپا است، با مشکلاتی مواجه شدیم.

مدیر کل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز افزود: برهمین اساس جداسازی شبکه، و امنیتی تر شدن سازمان های دولتی به فرایند زمانی طولانی تری نیاز دارد.

مدیر کل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز بابیان اینکه درصددرفع زیر ساخت ها و نقایص موجود درحوزه فناوری اطلاعات شهرداری شیراز هستیم،تصریح کرد: به همین منظورتعیین زمان جداسازی شبکه مشخص نیست اما درنظرداریم این نقیصه هرچه سریع تربرطرف شود.

وی تاکیدکرد:امااین نقیصه هیچ اختلالی در کار شهرداری به وجود نیاورده اما چون نمی خواهیم حکایت حالمان مانند؛مثال: راه بندازو جا بنداز شود، می خواهیم این کار را اصولی انجام دهیم.

سید علیرضا ترابی

خبرنگار خبر گزاری کانون دانش آموزی پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار