مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری:
هر دانشآموز در مدرسه سه نقش و هویت دارد
شهرری(پانا)- آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان عفت آهنگری ناحیه یک شهرری برگزار شد .
محسن نوروزیان مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری در حاشیه آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: شروع هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی را گرامی میداریم، ارزشهای دفاع مقدس و مکتب امامحسین(ع) یک مسیر، یک روش، یک رویه، یک هدف متعالی و والا برای هر یک از انسانها ترسیم میکند، این هدف برای دانشآموزان هم که حرکت به سمت ارزشهای والای انقلاب و شهیدان و مکتب امام حسین(ع) است، به عنوان یک مسیر و جادهای است که ما باید در آن حرکت کنیم.
نوروزیان با اشاره به نقشها و هویتهای دانشآموزانی که در مدرسه حضور پیدا میکنند بیان کرد: هر دانشآموزی که در مدرسه حضور پیدا میکند، میتواند سه نقش و هویت داشته باشد؛ این فرد یکجا عنوان دانشآموز دارد، زمانی که این عنوان را دارد؛ آموزش و پرورش تمامقد مسولیت دارد در بحث آموزش و تربیت این دانشآموز برنامهریزی و سازماندهی کند و همچنین بکوشد تا شرایط مطلوب تعلیم و تربیت برای این دانشآموز فراهم شود.
مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری، در رابطه با یکی دیگر از نقشها و هویتهای دانشآموز در مدرسه افزود: دومین نقش و هویت فرد، این است که میگوییم فرزندم؛ این نقش و هویت را هم نباید از آن غافل باشیم؛ یعنی اولیای محترم ادامه فرآیند برنامهریزیهای مدرسه یک وظیفه و تکلیف در قبال فرزندانشان دارند، آنجایی که نیاز به نظاراتهای درون منزل و درون خانواده وجود دارد، آنجایی که نیاز به پیگیری و ارتباط مسمتر بین منزل و مدرسه وجود دارد در این قسمت نیز نقش اولیا بسیار پررنگ است.
نوروزیان در ادامه گفت: دولت مردان یک عنوان، یک هویت و یک نقش دیگر میدهند، به ما میگویند شهروند؛ ما شهروند این جامعه هستیم؛ بنابراین دولت مردان در برابر هر یک دانشآموزان مسئولیت دارند، کار زمانی متوازن و در مسیر واقعی خود حرکت خواهد کرد که این سه عنصر خانواده، مدرسه، اجتماع باهم در یک مسیر حرکت کند، اگر هریک از این سه بخش مهم نتواند نقش خود را به درستی انجام دهد باعث ایجاد مشکل برای مسیر تعلیم و تربیت میشود و رکن اصلی این سه نقش؛ دانشآموزان هستند.
محسن نوروزیانخاطر نشان کرد: حدود یک سال و شش ماه است درگیر ویروس منحوس کرونا هستیم؛ این ویروس روی تمامی شرایط و ضوابط ما اثر گذاشته است، در میان همه اینها مضرات و مزایا داشته، و اما چیزی که به آموزش و پرورش ربط پیدا میکند این است که آموزشوپرورش باید در آن زمان دوکار را انجام میداد یا تعطیل میشد یا بوم را عوض میکرد؛ آموزشوپرورش بوم را تغییر داد و به فضای مجازی آمد و این محیط در اختیار دانشآموزان و اولیای آنها برای آموزش قرار گرفت و تمامی این اتفاقات افتاد، اما هیچکدام از اینها جای آموزش حضوری را نگرفت و فقط از ۱۰۰درصد هدف در فضای مجازی به ۵۰ درصد آن رسیدیم.
او در پایان گفت: در دولت سیزدهم به سرعت واکسیناسیون در حال انجام است، در جامعه فرهنگیان بالای ۹۰ درصد واکسیناسیون خود را انجام دادند، در جامعه اولیا دیگر بحث محدودیت سنی وجود ندارد و واکسیناسیون انجام میشود و در بحث دانشآموزان پایههای دوازدهم سنین هفده و هجده سال در حال انجام است از سنین دوازده سال به بالا هم در بعضی مناطق اعلام شده، پس از همه اینها به سمت بازگشایی و مدارس حضوری میرویم؛ که انشالله روند تعلیم و تربیت به روش تکمیلی خود حرکت کند و شور و نشاط در بحث آموزش و تعلیم برگردد.
خبرنگار دانش آموز : معصومه قنبری
ارسال دیدگاه