زنگ ایثار و مقاومت در قرچک به صدا درآمد

قرچک(پانا)- اشاعه‌ فرهنگ ایثار و جهاد نباید به یک یا چند روز خاص محدود شود؛ بلکه یاد و خاطره‌ شهدا باید در تمام لحظات زندگی جاری باشد.

کد مطلب: ۱۲۱۸۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
زنگ ایثار و مقاومت در قرچک به صدا درآمد

آیین نواختن زنگ ایثار و مقاومت با حضور پرویز زهره‌وند، نماینده مجلس شورای اسلامی، رضا داورزنی رئیس آموزش و پرورش شهرستان قرچک، آزمان کادری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمود برزگر رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده معزز شهدا با همکاری تشکل‌های دانش‌آموزی در شهرستان قرچک برگزار شد.

رضا داورزنی رئیس آموزش و پرورش شهرستان قرچک در طی سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این مراسم اظهار کرد: نکوداشت یاد و خاطره‌ی‌ شهدا یک فرصت بسیار طلایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

داورزنی، تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت و صیانت از میراث شهدا را از ضروریات خواند و بیان کرد: اشاعه‌ فرهنگ ایثار و جهاد نباید به یک یا چند روز خاص محدود شود؛ بلکه یاد و خاطره‌ شهدا باید در تمام لحظات زندگی جاری باشد.

او در ادامه افزود: اگر امروز از شهدا بپرسیم که مهم‌ترین کار در نظام مقدس جمهوری اسلامی چیست، اعلام خواهند کرد رسیدگی و توجه به دستگاه تعلیم و تربیت و نظام آموزش و پرورش از اهم کارها است.

داورزنی لازمه‌ی انتقال فرهنگ و سیره‌ی شهدا به نسل جدید را خودسازی و تقویت راه و رسم شهدا در خود دانست و خاطر نشان کرد: اگر امروز می‌خواهیم رسم شهدا را به نسل جدید منتقل کنیم، باید ابتدا از خودمان شروع کنیم و در این راه گام برداریم تا بتوانیم به نحو شایسته‌ای این فرهنگ را برای نسل گام دوم انقلاب تبیین کنیم.

رضا داورزنی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از عوامل برگزاری مراسم، ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت را ضرورت برشمرد و خطاب به نهادها و تشکل‌های دانش‌آموزی در خصوص هرگونه اقدام در حوزه تعلیم و تربیت و عرصه‌های فرهنگی پرورشی اعلام آمادگی و همکاری کرد.

در ادامه این مراسم، میثاق‌نامه مشترک بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و آموزش و پرورش به مناسبت روز ملی ایثار و مقاومت توسط آزمان کادری، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قرچک قرائت شد.

لازم به ذکر است که به مناسبت روز ملی ایثار و مقاومت، کلاس‌های درس مدارس شهرستان قرچک هر کدام به نام یک شهید والامقام مزین شد و در حواشی این مراسم کلاس‌های درس یک مدرسه در شهرستان قرچک به طور نمادین با حضور مسئولین شهرستان و توسط خانواده معزز شهدا افتتاح گردید.

خبرنگار دانش‌آموز: ریحانه عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار