مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد:

متلاشی شدن یک باند حفاری غیر مجاز در قلعه تاریخی جدا در كلیبر

خبرگزاری پانا:مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از متلاشی شدن باند حفاری غیر مجاز در محوطه قلعه تاریخی جدا در حوالی كلیبر خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،تراب محمدی در این خصوص گفت: این باند شش نفره در حین حفاری غیر مجاز به همراه ابزار و آلات حفاری دستگیر شدند.
وی با بیان اینكه قلعه تاریخی جدا در بخش مركزی شهرستان كلیبر واقع شده است، اظهاركرد: اعضای این باند با دستور مقام قضایی شهرستان كلیبر روانه زندان شده و پرونده در مرجع قضایی در جریان رسیدگی است.
محمدی قدمت این قلعه تاریخی را مربوط به هزاره اول پیش از میلاد خواند و گفت: این اثر تحت حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان شرقی قرار دارد.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اقدامات یگان حفاظت این اداره كل در سال جاری افزود: خوشبختانه در مدت سپری شده سال ۹۲ میزان جرایمی نظیر حفاری غیر مجاز، تخریب، سرقت، ساخت و ساز غیر مجاز و تجاوز به حریم در حوزه آثار ثبتی و غیر ثبتی شهرها و روستاهای استان بسیار اندك بوده است.
محمدی اضافه كرد: بیش از یكهزار و ۸۰۰ اثر ثبتی در آذربایجان شرقی وجود دارد كه لزوم نظارت و بازرسی قوی برای حفظ و صیانت از تاریخ و فرهنگ این استان را برجسته می كند.
وی با اشاره به اینكه حفاظت و صیانت از آثار و تپه های تاریخی یك وظیفه همگانی بوده و عزم ملی را می طلبد، از كلیه هموطنان و به خصوص مردم آذربایجان شرقی خواست یگان حفاظت اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را در اجرای این امر یاری كرده و گزارش های خود را در خصوص هرگونه مشاهدات و بروز تخلفات به این یگان اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار