مدیرکل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت در گفت وگو با پانا مطرح کر

حل مشکل ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک نیازمند اصلاحیه بودجه 92

خبرگزاری پانا: مدیرکل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت درباره راهکار پیشنهادی که می تواند موجب ترخیص کالاهای وارداتی از گمرکات کشور شود، گفت: مشکل تخصیص ارز مرجع برای واردات کالاهایی که از گذشته با ارز 1226 تومانی ثبت سفارش شده اند با اصلاحیه بودجه قابل حل است.

کد مطلب: ۱۱۲۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد

محمود بازاری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا، اظهار کرد: تخصیص ارز واردات تابع ضوابطی است که به طور مشترک از سوی بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت تدوین و ابلاغ می شود.

بازاری عنوان کرد: حذف ارز مرجع تکلیف بودجه ای است، اما برخی از کالاهایی که از گذشته با ارز 1226 ثبت سفارش شده اند نیاز کشور و جزء کالاهای ضروری هستند.


وی ادامه داد: بانک مرکزی به دلیل تکلیف بودجه ای مجلس از نظر قانونی مجاز به پرداخت ارز 1226 تومانی نیست و اختلاف جدی است که باید دولت و مجلس آن را در قالب اصلاحیه بودجه مرتفع کنند.

مدیر کل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت، اظهار کرد: دولت یازدهم به محض استقرار باید اصلاحیه ای را بر قانون بودجه ارایه دهد که براساس آن امکان تخصیص ارز مرجع به کالاهایی که مشمول این نوع ارز هستند فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار