مدیرکل آموزش و پرورش مازندران: دغدغه امروز ما گذر از حافظهمحوری به مهارتآموزی است
ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد که دانشآموزان ما باید از حافظه مبتنی بر حفظ کردن و امتحان دادن بگذرند و به مرحله خلاقیت و پویایی، مهارتهای زندگی و ارتباطی و اجتماعی برسند و آنوقت است که میتوانیم بگوییم یک آموزش و پرورش پویا و اثرگذار خواهیم داشت.
علیرضا سعدیپور در همایش یاوران دانایی و آیین تجلیل از مدیران، انجمن اولیا و مربیان مدارس آموزش و پرورش و شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان میاندورود که در اردوگاه شهدای دانشآموز شهرستان ساری برگزار شد، ضمن سپاسگزاری از وجود کسانی که در عرصه تعلیم و تربیت یار و یاور مدرسه، آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت هستند، اظهار امیدواری کرد که در کنار یکدیگر برای اعتلای آموزش و پرورش مازندران تلاش کنند.
او افزود: «امروز آموزش و پرورش زیربنای توسعه کشور است؛ توسعه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی میسر نمیشود مگر اینکه از راه آموزش و پرورش، فعالیتهای اثربخش را در مدرسه دنبال کنیم. بهبود فعالیتها و نقشه راه تقویت برنمهها از مدرسه به عنوان یک نهاد تربیتی میگذرد.»
سعدیپور با تأکید بر اینکه نگرش ما نسبت به به مدرسه باید تغییر کند و اگر نگاه ما تغییر کند، میتوانیم فعالیتهای آموزشی و پرورشی را برای پیشبرد اهدافمان در پی بگیریم، رسالت آموزش و پرورش را تربیت فرزندان صالح دانست و گفت: «در سند تحول بنیادین نیز به عنوان بالاترین سند، اشاره شده است که انسانهایی در مدرسه تربیت کنیم که متدین، متعهد، دلسوز، وطندوست، ولایتمدار در تراز جمهوری اسلامی باشند.»
او ادامه داد: «در سند تحول بنیادین شش ساحت تربیتی برای ما ذکر شده است که به معنای این است که برای تربیت فرزندان تمام استعدادهای آنان را در بستر مناسب رشد دهیم و آنها را از بالقوه تبدیل به بالفعل کنیم. متاسفانه امروز توجه ما به ساحتهای علمی و پژوهشی است و از ساحتهای دیگر تربیت بازماندهایم؛ ساحت تربیت بدنی و جسمانی، عبادی، عقیدتی مبتنی بر آموزههای دینی و قرآنی، ساحت اجتماعی و سیاسی، اقتصادی،حرفهای و ساحت هنر و زیباشناسی.
مدیرکل آموزش و پرورش تأکید کرد که رشد متوازن و متعادل دانشآموزان برای تربیت اسلامی مبتنی بر آموزههای دینی باید در مدارس ساری جاری باشد.
سعدیپور گفت: «دانشآموزان ما باید از حافظه مبتنی بر حفظ کردن و امتحان دادن بگذرند و به مرحله خلاقیت و پویایی، مهارتهای زندگی و ارتباطی و اجتماعی برسند و آنوقت است که میتوانیم بگوییم یک آموزش و پرورش پویا و اثرگذار خواهیم داشت.»
او ضمن بیان اینکه باید نیروی انسانی بر اساس قوانین و مقررات توانمند کنیم، یادآور شد که کلاسهای درس واحد تغییر و تحول و معلمان عامل تغییر و تحول هستند.
ارسال دیدگاه