هنرآموز رشته معماری آموزش و پرورش اسلامشهر:
شادی نقطه مفقوده دانشآموزان دردوران پساکرونا خواهد بود
اسلامشهر (پانا) - هنرآموز رشته معماری آموزش و پرورش اسلامشهر گفت کمبود اوقات فراغت و تفریح برای دانشآموزان در دوران پساکرونا به چشم میخورد و یک زندگی ماشینی برای آنان در جریان است و جایی که شادی نیست به بیانگیزه بودن دانشآموزان کمک خواهد کرد.
پروانه طاهری، هنرآموز رشته معماری داخلی هنرستان شهدای واوان آموزش و پرورش اسلامشهر، در گفت و گو با پانا اظهار کرد:« از سال ۸۹ وارد آموزش و پرورش شدم و در هنرستان شروع به تدریس کردم و به دلیل اینکه تحصیل خود من هم در هنرستان گذشت، از انتخاب این مسیر در زندگی بسیار خوشحال هستم.»
وی ادامه داد:«پنج سال است سرگروه قطب معماری منطقه را برعهده دارم، عضو بنیاد نخبگان اسلامشهر هستم در سالهای ۹۳-۹۴در وزارت کشور به عنوان نخبه برتر اسلامشهر از من تقدیر شد.»
طاهری تصریح کرد:«در دو سال اخیر که همگان درگیر کرونا شدند، سعی کردم در کنار وظایف عادی معلمی و عبور از یکنواختی تنوعی در کلاس خود ایجاد کنم و در این راستا هرجویان من با تکمیل پرسشنامه خواستههای خود را صادقانه بیان کردند و من روی نقاط ضعف و قوت آنها کار کردم و از دانشآموزان حضور در مسابقات و جشنوارهها را خواستار شدم و تأکید کردم، هدف کسب مقام نیست، بلکه ارزیابی آنها مهم است.»
وی افزود: «در این راستا سال گذشته یکی از هنرجویان در مسابقات فرهنگی، هنری کشور در رشته تابلو کاشیکاری رتبه دوم را به دست آورد و در کنار آن همچنین سه نفر از هنرجویان، کارهای هنری را در فضای مجازی و مسابقه کارآفرینی به صورت فروشگاه عرضه کردند و در استان موفق به کسب مقام سوم شدند و در سال جدید تحصیلی که هنرستانهای ما کمی به صورت حضوری فعالیت داشتند، دانشآموزان پایه دهم معماری داخلی هم در مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری شرکت کردند و رتبههای آنها در مرحله بعدی مشخص خواهد شد.
هنرآموز رشته معماری داخلی هنرستان شهدای واوان آموزش و پرورش اسلامشهر تأکید کرد:« از نظر من مسئله مهم کلی که در هنرجویان هنرستانهای ما به چشم می آید، اعتماد به نفس بسیار کم است و آنها خود را از گردونه مسابقات و فعالیتهای جمعی خارج میکنند.»
وی اظهار کرد: «اگر در هر واحد آموزشی، غیر از مشاور که وظیفه اصلی هدایت دانشآموزان را برعهده دارد، در کنار آن معلم هم ۵ دقیقه به صحبتهای دانشآموز خود گوش کند، عزت نفس را در دانشآموزان تقویت خواهد کرد.»
طاهری بیان کرد:« در این سالها که دانشآموزان ما مرتب با گوشی و فضای مجازی به واسطه کلاسهای خود درگیر بودند و این موضوع بر سلامت جسم و روان آنها اثر گذاشته است، من طرح ورزش را در بین کلاسهای آنان اجرا کردم و حرکاتی را در حد ۵ دقیقه انجام دادند و در اینجا استعدادهای ورزشی دانشآموزان را نیز شناسایی کردم و مشخص شد، دانشآموزان ورزشکار ارادههای قوی دارند.»
وی تصریح کرد: «از سوی دیگر ما کمبود اوقات فراغت و تفریح در دوران پساکرونا هم برای دانشآموزان داریم و یک زندگی ماشینی برای آنان در جریان است و جایی که شادی نیست، به بی انگیزه بودن دانشآموزان کمک خواهد کرد و این نیاز به کارکرد بسیار زیادی دارد.»
هنرآموز رشته معماری داخلی هنرستان شهدای واوان آموزش و پرورش اسلامشهر همچنین گفت: «دانشآموزان ما میبایست ارزش اوقات تحصیل خود را بدانند و ورزش را در کنار تحصیلات خود داشته باشند و ما هم میتوانیم با ایجاد فضای شاد و دوستی با آنان در محیط آموزشی در کنار بهرهمندی از مشاورههای روانشناسی و هدایت تحصیلی انگیزه و اعتماد به نفس را در آنان پرورش داده تا در آینده نسلی موفق و با پشتکار عالی داشته باشیم.»
خبرنگار: ساسان حق شناس
ارسال دیدگاه