تشدید نظارت‌های بهداشتی در ایام محرم و صفر در نیشابور

نیشابور (پانا)- مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشت از تشدید نظارت‌های بهداشتی کارشناسان بهداشت محیط در ایام محرم و صفر به‌دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۷۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تشدید نظارت‌های بهداشتی در ایام  محرم و صفر در نیشابور

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی نیشابور سعید یگانه پور ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین اظهار کرد: همه ساله ایام سوگواری محرم با حضور عزاداران حسینی در تکایا، مساجد و هیئات برپا می شود. در این خصوص با توجه به اهمیت سلامت عزاداران، کنترل عوامل محیطی و رعایت شیوه نامه های فاصله گذاری اجتماعی و مقابله با کووید19 دراولویت برگزاری مراسم قرار دارد.
این مقام مسئول بیان کرد: کارشناسان بهداشت محیط از اماکن، هیئات و مساجد در سطح شهرستان بازدید و بر اجرای دقیق شیوه نامه های بهداشتی هیئات عزاداری نظارت داشته و این کنترل ها تا پایان دهه اول ماه محرم ادامه خواهد داشت.
مدیر گروه بهداشت محیط افزود: با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، برگزاری مراسم های عزاداری در فضای باز با یک سوم ظرفیت و در فضای بسته با ارتفاع سقف بیش از شش متر با یک چهارم ظرفیت برگزار خواهد شد.
وی در پایان زمان برگزاری مراسم را حداکثر دو ساعت اعلام و تصریح کرد: در این مدت استفاده از ماسک بصورت مستمر و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در طول مراسم الزامیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار