۴۲ هزار معلم آذربایجان‌شرقی ضد ویروس کرونا واکسینه می‌شوند

تبریز(پانا)- آیین افتتاحیه واکسیناسیون تجمیعی فرهنگیان استان آذربایجان‌شرقی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و مسئولین شبکه بهداشت شهرستان تبریز به میزبانی ناحیه ۴ تبریز در پایگاه واکسیناسیون مستقر در هنرستان خدیجه کبری (س) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
۴۲ هزار معلم آذربایجان‌شرقی ضد ویروس کرونا واکسینه می‌شوند

در این مراسم جعفر پاشایی، با قدردانی از مدافعان سلامت گفت: از ۱۱ مرداد همزمان با سراسر کشور طرح واکسیناسیون فرهنگیان استان آذربایجان شرقی به صورت رسمی آغاز می شود و تا ۲۵ مرداد ادامه دارد و دور دوم این طرح نیز از ۲۵ شهریور ماه شروع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: با وجود تحریم‌ها، وزارت بهداشت با عملکرد مطلوب توانست طرح واکسیناسیون را در سطح گسترده انجام دهد.

پاشایی در ادامه از واکسیناسیون ۴۲ هزار معلم در این طرح خبر داد و خاطرنشان کرد: در هر منطقه و ناحیه یک مدرسه به عنوان پایگاه واکسیناسیون تجمیعی فرهنگیان استان به صورت کامل تجهیز شده است و با هماهنگی و برنامه ریزی مناسب کارکنان ستادی، معلمان مدارس دولتی و غیردولتی، معلمان حق التدریس، مربیان پیش دبستانی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و حتی عوامل مراکز مربوط به کانون نوجوانان در این طرح برضد ویروس کرونا واکسینه خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت برای بازگشایی حضوری مدارس است ابراز امیدواری کرد: با همکاری وزارت بهداشت و آموزش و پرورش و اجرای طرح واکسیناسیون معلمان بعد از ۱۹ ماه تعطیلی و دوری از مدارس در اول مهر به صورت حضوری در سرکلاس های درسی حاضر شوند.

احمد مردی در ادامه گفت: در شهر تبریز برای هرکدام از نواحی پنجگانه آموزش و پرورش یک مدرسه را به عنوان پایگاه واکسیناسیون فرهنگیان اختصاص داده ایم و امیدوار هستیم با تلاش همکارانم در این مراکز در عرض دو هفته فرهنگیان شهر تبریز را ضد ویروس کرونا واکسینه کنیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان تبریز خاطرنشان کرد: ۱۹ ماه است که مدافعان سلامت با هفت استراتژی مناسب به جنگ ویروس کرونا رفته اند و واکسیناسیون گسترده کامل ترین سلاح برای نابودی این ویروس است.

وی گفت: در این پنج پایگاه روزانه ۲۰۰۰ نفر از فرهنگیان شهر تبریز ضد ویروس کرونا واکسینه خواهند شد.

مردی با قدردانی از مردم شریف تبریز شتشوی مداوم دست ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و واکسیناسیون را بهترین روش برای مبارزه با ویروس کرونا عنوان کرد و بر رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار