آغاز به کار سیزدهمین نمایشگاه تفریحات، سرگرمی و شهربازی ایران
تهران (پانا) - سیزدهمین نمایشگاه بینالمللی تفریحات، سرگرمی و شهربازی ایران امروز ۶ دی ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه بینالمللی شهرآفتاب آغاز شد و تا ۹ دی ادامه دارد.
سیدمرتضی رضوی، رئیس انجمن تجهیزات شهربازی و تفریحات ایران در مراسم افتتاح نمایشگاه بینالمللی تفریحات، سرگرمی و شهربازی ایران که امروز در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شد، گفت: برگزاری نمایشگاهها توانسته شرایط بهتری را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان در این صنعت رقم بزند.همچنین نمایشگاهها توانستهاند منجر به افزایش سطح کیفی تولیدات در این صنعت شوند.
انعقاد قراردادهای صادراتی در طول روزهای برگزاری نمایشگاهها
وی با بیان اینکه به طور معمول در طول زمان برگزاری نمایشگاهها قراردادهای داخلی و خارجی به تصویب میرسد، عنوان کرد: در دورههای قبلی برگزاری نمایشگاه، تولیدکنندگان توانستهاند قراردادهای صادراتی را با بازدیدکنندگان خارجی را به تصویب برسانند.
۹۰ درصد بازار اسباببازی و تجهیزات بازی در اختیار تولیدات ایرانی است
وی با بیان اینکه در ایران ۱۶۰ شرکت در زمینه تجهیزات بازی و سرگرمی و تفریحات مشغول به کار هستند؛ تصریح کرد: برخی از این تولیدکنندگان به دلیل حجیم بودن تجهیزات تولیدی نتوانستهاند در این نمایشگاه شرکت کنند اما جزو فعالان مهم این صنعت هستند.در گذشته بخش عمده تجهیزات چینی بود اما اکنون بیش از ۹۰ درصد تولیدات ایرانی است.
تشریح مزیتهای تولید تجهیزات تفریحات، سرگرمی و شهربازی در ایران
رضوی خاطرنشان کرد: قیمت انرژی، نیروی کار و قیمت رقابتی از مزیتهای تولید اسباببازی و تجهیزات تفریحی و سرگرمی ایرانی در بازار ایرانی بوده است.به طور مثال برخی از تولیدات در مقایسه با کشور چین که از تولیدکنندگان عمده و ارزان است نصف است. اما به دلیل برخی مشکلات و اهمالها ترکیه توانسته بخشی از بازار صادراتی ما را به دست آورد.از سوی دیگر برخی از سرمایهگذاران ایرانی بخش تولید خود را به شهر وان ترکیه منتقل کردهاند.
وی افزود: بخشهای مسئول و دولتی نگاه و توجهی به تولیدکنندگان این صنعت و درآمد ارزی که میتوانند برای کشور به همراه داشته باشند ندارند.
صادرات ۱۴ میلیون دلار محصولات در زمینه تفریحات، سرگرمی و شهربازی به اروپای شرقی در سال گذشته
وی میزان صادرات تولیدکنندگان اسباب بازی به اروپای شرقی را در سال گذشته ۱۴ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: هدفگذاری ما صادرات ۸۰۰ میلیون دلار محصولات در زمینه صنعت تفریحات، سرگرمی و شهربازی به بازارهای صادراتی است و در صورت رفع مشکلات این امکان که بتوان میزان صادرات را افزایش داد وجود دارد.
افزایش تعداد شرکتهای مشارکتکننده در سیزدهمین نمایشگاه اسباببازی
رئیس انجمن تجهیزات شهر بازی و تفریحات ایران درباره وضعیت نمایشگاه اسباببازی امسال گفت:نمایشگاه امسال پربارتر از سال گذشته برگزار شده و تعداد شرکتها افزایش یافته است. همچنین میزان محصولات ایرانی با رشد قابل ملاحظهای همراه شده است و تولیدات به سمت تولیدات نوآورانه حرکت کرده و بیشتر تولیدات با بازارهای اروپایی مقیاس میشود.سال گذشته مقایسه با تولیدات چین بود اما چین تقریبا بازار خود را در ایران از نظر قیمت و کیفیت از دست داده و به جرات میتوان گفت که کالای ایرانی در بازار داخلی و صادراتی حرفهایی برای گفتن دارد.
وی درباره حوادث شهربازیهای کشور و ارتباط آن با کیفیت دستگاهها گفت: ضریب ایمنی دستگاهها به نگهداری و تیمهای پشتیبانی کننده و سرویسهای پس از فروش وابسته است و باید دید که این تیمها چه چکلیستهای را رعایت میکنند.بیشتر حوادث در شهرهایی بوده که تیمهای پشتیبانی تخصص لازم را برای نگهداری نداشتهاند و ۸۵ درصد حوادث ناشی از این مسئله بوده است.تنها یک نفر به عنوان برقکار، تعمیرکار و غیره در این واحدها نظارت را انجام میدهد.
تولیدات ایرانی ۹۰ درصد نیازهای بازار داخلی را تامین میکند
وی در پاسخ به این سوال که چند درصد از محصولات صنعت تفریحات، سرگرمی و شهربازی در بازار داخلی توسط تولیدات ایرانی تامین میشود، گفت: تولیدات ایرانی ۹۰ درصد نیازهای بازار داخلی را تامین میکند و حدود ۱۰ درصد مربوط به تولیدکنندگان چینی است که از گذشته در بازار ما حضور داشتهاند.غرفههایی که گیم و بازیهای مختلف مبتنی بر فناوری و نوآوری را ارایه میدهند در گذشته ۱۰۰ درصد از ژاپن و اروپا تامین تجهیزات میکردند اما اکنون ۹۰ درصد آنها را در داخل تولید میکنند.
سعید رسا، مدیر برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بینالمللی صنعت تفریحات، سرگرمی و شهربازی نیز در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: در سیزدهمین نمایشگاه ۱۱۰ شرکت حضور دارند که تولیدات خود را در معرض دید عموم قراردادهاند و در این نمایشگاه شاهد رونمایی از ۲۰ دستگاه در حوزه بازی، سرگرمی، بازیهای ماجراجویانه، پارکهای آبی، خانههای بازی و سرگرمی هستیم و این نمایشگاه تنها نمایشگاهی است که به صورت اختصاصی برگزار میشود.
وی ادامه داد: نمایندگان از کشورهای چین، عراق، ترکیه و ایتالیا در سیزدهمین نمایشگاه اسباب بازی شرکت دارند و این نمایشگاه تلاش دارد که فرهنگ نشاط، بازی و شادی را توسعه دهد و رکنی اساسی برای توسعه گردشگری است.تمامی دستگاهها استاندارد و مطابق با قواعد و شاخصهای سازمان ملی استاندارد تولید شدهاند.
صنعت تفریحات، سرگرمی و شهربازی ایران توانمندی بالایی برای صادرات دارد
رسا گفت: صنعت تفریحات، سرگرمی و شهربازی ایران توانمندی بالایی برای صادرات دارد و محصولات این صنعت به ۲۰ کشور جهان صادر میشود. سرمایهگذاریهای خوبی در کشورهای همسایه در صنعت اسباب بازی انجام شده است.
وی گفت: بازدیدکنندگانی نیز برای بازدید از نمایشگاه دعوت شدهاند تا در طول روزهای بزگرای نمایشگاه که از امروز تا ۹ دی ماه از نمایشگاه بازدید کنند. ساعت بازدید نیز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ است.
رسا عنوان کرد: صادرات محصولات ایرانی به کشورهای نیجریه، عراق، لبنان، عمان و بسیاری از کشورهای دیگر انجام شده است.
فرشید مهرشاد، معاون شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب نیز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه نمایشگاه حاضر تجهیزات شهربازی را ارائه میدهد به خبرنگاران، گفت: آخرین دستاوردهای حوزه صنعت شهربازی در این محل به عرصه نمایش گذاشته شده است.
صادرات تجهیزات شهربازی از توانمندیهای کشور در حوزه صادراتی محسوب میشود
وی تاکید کرد: وضعیت صادرات این محصولات در بازار صادراتی به ثبات رسیده و از توانمندهای کشور در حوزه صادراتی محسوب میشود. توسعه صنعت شهربازی و مجموعههای تفریحی علاوه بر موضوع اقتصادی، کارآفرینی و درآمدزایی در ایجاد نشاط در جامعه نیز نقش بسزایی دارد.
وی تاکید کرد: مسئولان باید نگاه ویژهای به این بخش داشته باشند چرا که در تابآوری و شادابی جامعه نقش موثری دارد و ناملایمات حوزه خانواده و شهری را کاهش میدهد.
ارسال دیدگاه