هشدار نسبت به گسترش شدید «کرونا» در خراسان شمالی

بجنورد (پانا) -سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مرکز خراسان شمالی، نسبت به گسترش شدید بیماران کرونا در استان هشدار داد و گفت: کاهش سن مبتلایان، افزایش موارد فوت و احتمال تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های استان تا پایان مردادماه بخشی از وضعیت شیوع کرونا در استان است.

کد مطلب: ۱۰۹۹۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
هشدار نسبت به گسترش شدید «کرونا» در خراسان شمالی

به گزارش فارس ، سید احمد هاشمی ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با کرونا در خراسان شمالی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اظهار کرد: تعداد موارد بیماران مبتلابه کرونا در خراسان شمالی افزایش‌یافته و وضعیت به سمت بحرانی شدن پیش می‌رود.

وی از افزایش موارد فوت براثر ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: از ابتدای تیرماه تاکنون موارد بستری روزانه ۳ برابر شده و از ۷۰ بستری به بالغ بر ۲۰۳ بیمار بستری مبتلابه کرونا در استان رسیده‌ایم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افزایش مبتلایان کودک و سنین جوان‌تر در استان خبر داد و افزود: در روزهای اخیر به‌صورت میانگین بین ۳ تا ۶ مرگ در روز گزارش می‌شود که بیشتر ۶ مورد در روز است.

وی ادامه داد: بالغ‌بر ۷۰ درصد تست‌های کرونا از افراد احتمالی، موارد مثبت کرونا هستند و نشان‌دهنده افزایش سرایت در استان همزمان با فصل تابستان است.

هاشمی نمونه‌گیری روزانه در سطح استان را بالغ‌بر ۲۵۰ مورد اعلام کرد و گفت: ظرفیت آزمایشگاه تست کرونا در استان فقط روزانه ۱۶۰ نمونه است و این موضوع نیز باید تدبیر شود.

وی بر لزوم مداخله برای جلوگیری از شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا در استان تاکید کرد و ادامه داد: میزان سرایت بیماری در استان خراسان شمالی افزایش‌یافته و اپیدمی در حال گسترش بوده و از نظر شیوع در کشور نیز جزو استان‌های نخست قرارگرفته‌ایم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ضمن هشدار درباره ادامه وضعیت با همین روند تصریح کرد: با این وضعیت بیمارستان‌ها تا پایان مردادماه پر می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود تعداد بیماران به ۵۰۰ مورد بستری در استان تا این زمان افزایش پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار