معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

غربالگری بیش از ۵ میلیون دانش‌آموز از ابتدای مهر تاکنون؛ ۳۲۰ مرکز مشاوره ابلاغ مدیریتی اخذ کردند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با اشاره موضوع غربالگری دانش‌آموزان گفت‌ از ابتدای ماه مهر، بالای ۵ میلیون دانش‌آموز به مراحل غربالگری رسیدند که اکنون بحث مصاحبه تشخیصی این افراد در مراکز مشاوره انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۹۰۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
غربالگری بیش از ۵ میلیون دانش‌آموز از ابتدای مهر تاکنون؛ ۳۲۰ مرکز مشاوره ابلاغ مدیریتی اخذ کردند

به گزارش روابط عمومی‌ معاونت پرورشی و فرهنگی، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی ‌در جلسه شورای سیاست‌گذاری نماد که در دفتر وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: این جلسه بعد از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی نماد در شورای اجتماعی کشور برگزار می‌شود، یکی از آخرین جلساتی که با حضور رئیس‌جمهور شهیدمان در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد با موضوع نماد و آسیب‌های اجتماعی بود.

وی افزود: قبل از آن، جلسه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش داشتیم و آیین‌نامه نماد تصویب شد، لذا وظیفه پیگیری این امر در آموزش و پرورش و تمامی دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی را برعهده داریم.

پورثانی ادامه داد: حدود یک ماه گذشته با تلاش‌های انجام شده، بحث مدیریت مراکز مشاوره حل شد و حدود ۳۲۰ مرکز مشاوره ابلاغ مدیریتی دارند.

معاون وزیر به موضوع غربالگری اشاره و اظهار کرد: از مهر تاکنون بالای ۵ میلیون دانش‌آموز به مراحل غربالگری رسیدند که اکنون بحث مصاحبه تشخیصی این افراد در مراکز مشاوره انجام می‌شود. لازمه آن استقرار همکاران در مراکز مشاوره بود تا برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

وی اضافه کرد: بعد از مصاحبه تشخیصی دانش‌آموزان به مراکزی ارجاع داده خواهند شد تا فعالیت‌های موثری برای این افراد انجام شود.

به گفته پورثانی تاکنون برای ۲۸۷ هزار نفر دانش‌آموز مصاحبه تشخیصی انجام شده است.

بازبینی سند ملی نماد در حال انجام است

‌امیر تجلی‌نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در این جلسه با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه نماد، گفت: بازبینی سند ملی نماد در حال انجام است. همچنین با توجه به جامعیت نماد، این طرح باید به صورت یکپارچه اجرا شود.

تجلی‌نیا بیان کرد: از مهر تاکنون ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز غربال شدند. بعد از غربالگری دانش‌آموزان، تعداد افرادی که باید مصاحبه تشخیصی به دو صورت حضوری و تلفنی انجام دهند، مشخص می‌شود.

‌در این جلسه اعضای ائتلاف نماد به بیان نکاتی درباره نماد پرداختند‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار