سند الکترونیک کسب و کار، گامی بزرگ به سوی شفافیت و تسریع در امور تجاری است
تهران (پانا) - با هدف تسهیل و شفافسازی در محیط کسب و کار، سند الکترونیک اشخاص حقوقی امکان استعلام سریع و دقیق اطلاعات شرکتها را فراهم کرده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و رسانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، محسن طاهریان سرپرست معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک با اعلام این خبر گفت: این سند با ارائه اطلاعاتی جامع در خصوص سهامداران، آخرین وضعیت ثبتی شرکت و شناسایی شرکتهای صوری، به سازمانها و عموم مردم کمک میکند تا با اطمینان بیشتری با شرکتهای مختلف تعامل داشته باشند.
وی در تشریح مزایای کلیدی سند الکترونیک اشخاص حقوقی عنوان داشت: تسهیل در استعلام و اصالتسنجی، بروزرسانی مداوم اطلاعات، شناسایی شرکتهای صوری و ارائه خدمات استعلامی به سازمان ها از مزایای این سند است.
محسن طاهریان تصریح کرد: سند الکترونیک اشخاص حقوقی با ایجاد شفافیت و اعتماد در محیط کسب و کار، به رشد و توسعه اقتصادی کمک شایانی خواهد داشت و با کاهش زمان و هزینههای مربوط به استعلام اطلاعات، به بهبود بهرهوری در سازمانها منجر میشود.
سرپرست معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اهمیت این دستاورد در راستای تحقق دولت الکترونیک و هوشمندسازی خدمات تاکید کردند و ابراز امیدواری نمودند که با گسترش استفاده از سند الکترونیک اشخاص حقوقی، شاهد بهبود چشمگیر محیط کسب و کار در کشور باشیم.
طاهریان خاطر نشان کرد: این سند از سکوی خدمات دیجیتال سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تحت عنوان کاتب در دسترس عموم است و متقاضیان می توانند با ورود به این سکو درخواست صدور سند الکترونیک اشخاص حقوقی را ارایه نمایند.
وی افزود: با طی چندمرحله در سامانه کاتب با ارایه اطلاعات عمومی شرکت، اطلاعات سرمایهای، اطلاعات مدیران، اطلاعات سهام داران و همچنین اساسنامه صدور سند الکترونیک اشخاص حقوقی قابل دستیابی است.
ارسال دیدگاه