یک کارشناس ارشد حوزه محیط‌ زیست مطرح کرد؛

آموزش‌های محیط‌زیستی باید نهادینه شود

تهران (پانا) – یک کارشناس ارشد حوزه محیط‌زیست گفت یکی از دلایل بی‌توجهی به پایداری زیست‌محیطی، کوتاهی در آموزش است و در لایه‌های مختلف حاکمیت باید با آموزش امور مربوط به محیط زیست را نشر داد و آن‌ها را نهادینه کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۱۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌های محیط‌زیستی باید نهادینه شود

حسین آخانی، کارشناس محیط‌زیست در گفت‌وگو با پانا درباره علت‌های بی‌توجهی به پایداری زیست‌محیطی در کشور، اظهار کرد: «اقتصاد به شدت عاملی تاثیرگذار در بی‌توجهی به پایداری زیست‌محیطی است. اقتصادی که وابسته به آب و نفت بوده عاملی تاثیرگذار در محیط‌زیست است.»

وی ادامه داد: «بخش عمده‌ای از کشاورزی‌ها اکنون نیز همانند گذشته از آب استفاده می‌کنند که نتیجه آن می‌شود نابودی منابع آبی در کشور؛ به این نوع از اقتصاد، اقتصاد آب‌محور می‌گویند.»

این استاد دانشگاه افزود: «دلیل دیگر برای بی‌توجهی به پایداری زیست محیطی، اعمال تحریم علیه ایران است. تحریم‌ها باعث شده تا تبدیل کردن منابع طبیعی به پول، به عنوان یک فرهنگ برای خود جا باز کند.»

این کارشناس ارشد حوزه محیط‌زیست یکی دیگر از دلایل بی‌توجهی به پایداری زیست‌محیطی را کوتاهی در آموزش دانست و گفت:‌ «در لایه‌های مختلف حاکمیت باید با آموزش، امور مربوط به محیط زیست را نشر دهد و آن‌ها را نهادینه کند. همچنین باید تدبیری اندیشیده شود که مردم در راستای تخریب منابع طبیعی حرکت نکنند. علاوه بر آموزش، قانون‌های حفاظت از محیط‌زیست باید توسط دولت به بهترین نحو ممکن برای مردم اعمال شود تا دیگر شاهد بی‌توجهی نباشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار