همکاری وزارت رفاه و بهداشت برای کاهش درد‌های مردم

تهران (پانا) - وزیر رفاه، کار و تعاون اجتماعی گفت‌ رابطه ما با وزارت بهداشت در‌خصوص افزایش سهم دولت در کاهش هزینه‌های سلامت مردم باید تقویت شود.

کد مطلب: ۱۵۰۰۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
همکاری وزارت رفاه و بهداشت برای کاهش درد‌های مردم

‌میدری در حاشیه مراسم تجلیل از پزشکان و داروسازان در تامین اجتماعی در خصوص لزوم همکاری بین وزارت رفاه و وزارت بهداشت گفت: میثاق نامه‌ای بین ما و وزیر بهداشت نوشته شده که اگرما پول را به موقع بدهیم، آنها هم دارو‌هایی که از شرکت‌های ما تامین میکنند، به موقع مطالباتشان را پرداخت کنند.  

وی ادامه داد: برنامه مشترکی با وزارت بهداشت باید نوشته شود که اگر تجهیزات و خدمات در شهرستان‌ها قرار باشد توزیع شود، با هماهنگی بین دستگاهی این مهم انجام گیرد.  

وزیر رفاه با بیان اینکه ناهماهنگی بین دستگاه ها در دوران طرح تحول سلامت سبب شکست این برنامه شد، افزود: دولت در آن دوران ۲ طرح مهم را پیگیری میکرد؛ یکی برجام در سیاست خارجی بود و دیگری طرح تحول سلامت در داخل که طرح دوم به دلیل ناهماهنگی‌ها و اختلاف‌های بین دستگاه‌های اجرایی کشور شکست خورد.  

میدری با اشاره به لزوم تغییر ریل و سیاستگذاری‌ها در حیطه نظام سلامت کشور، اظهار داشت: قرار نیست کار‌های شگفت آفرین و ناگهانی داشته باشیم که توجه همگان را جلب کند بلکه باید با کار‌های بنیادی خطا‌های گذشته را اصلاح کنیم.  

وزیر رفاه ارائه نظام ارجاع، استفاده از روش‌های نوین درمانی و نظام سطح بندی منطقی را از بایسته‌های تغییر ریل کشور دانست و گفت: برخی از مصوبات دولت با بودجه همخوانی ندارد و سیستم‌های حقوق و دستمزد به درستی تعریف نشده است که نیازمند تغییر است.

میدری در پایان با اظهار امیدواری نسبت به پرداخت مطالبات گفت: در مصوبه اخیر ۱۳ هزار میلیارد تومان دستور داده شده که بابت مطالبات پرداخت شود. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار