بکارگیری هوش مصنوعی و پهپاد برای کنترل مرزهای اربعین

تهران (پانا) - فرمانده مرزبانی فراجا از فراهم شدن زیرساخت‌هایی نظیر هوش مصنوعی، حسگرها و رادارهای ساحلی به ویژه پهپادها در مرزهای مرتبط با تردد زائران اربعین خبر داد .

کد مطلب: ۱۴۹۶۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
بکارگیری هوش مصنوعی و پهپاد برای کنترل مرزهای اربعین

سردار احمدعلی گودرزی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: با تلاش مجموعه انتظامی کشور و مرزبانان، زمینه‌های لازم برای تردد آسان و بدون مشکل زائران در مرزها انجام شده و امنیت پایدار در مرزهای هشت‌گانه تردد زائران اربعین برقرار است.

وی با اشاره به انجام دیپلماسی‌های مرزی که یکی از وظایف ذاتی فرماندهی مرزبانی فراجا است، گفت:‌ فرماندهی مرزبانی با انجام دیپلماسی فعال و لحظه‌ای در ایام اربعین حسینی موجبات تردد سهل و خوشایند زائران را فراهم کرده است و در اینجا لازم می‌بینم از همکاری‌های مرزبانان کشور دوست و برادر عراق کمال تقدیر را داشته باشم.

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه مرزبانان با تمام توان در حال خدمات رسانی به زائران اربعین امام حسین (ع) هستند، گفت: نیروهای مرزبانی به عنوان چشمان همیشه بیدار در حال حراست از کیان ایران اسلامی هستند و آخرین نفر از زائران را در نقطه صفر مرزی بدرقه می‌کنند. همچنین در حین ورود به کشور عزیزمان ، مرزبانان اولین کسانی هستند که به استقبال زائران می‌روند.

فرمانده مرزبانی فراجا در بخش دیگری از سخنانش گفت: در راستای ارتقاء ضریب امنیتی در مرزهای مشترک با کشور عراق گشت‌های همزمان میان مرزبانان دو کشور درحال انجام است و به لطف خداوند متعال تا به امروز مورد ضد امنیتی در مرزها مشاهده نشده است که این نشان از اشراف اطلاعاتی و عزم مرزبانان در ارتقاء امنیت پایدار در منطقه است.

 گودرزی در پایان با اشاره به حضور بیش از 6000 نفر از نیروهای مرزبانی در گذرگاه های مرزی و خدمات رسانی و کمک در تسهیل تردد زائران گفت: به دلیل فراهم شدن زیرساختها از جمله فعال شدن حسگرها، رادارها به ویژه پهپادها  و هوشمندسازی در مرزها امنیت خوبی برقرار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار