حمایت شورای عالی نظام پرستاری از ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت

تهران (پانا) - شورای عالی نظام پرستاری با صدور بیانیه‌ای از محمدرضا ظفرقندی به‌عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حمایت کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
حمایت شورای عالی نظام پرستاری از ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پرستاری در متن این بیانیه آمده است: «شورای عالی سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از جامعه پرستاری کشور، ضمن اعلام حمایت قاطع از دکتر محمدرضا ظفرقندی به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت درمان و آموزش پزشکی، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار دارد با در نظر گرفتن وضعیت بحرانی نظام سلامت کشور و مشکلات روزافزون آن با رأی اعتماد به ایشان که به واسطه سوابق خدمتی و مسئولیتی مثبت خود در حوزه های مختلف نظام سلامت اشراف کاملی به مسائل و مشکلات این حوزه دارند فرصت خدمتگذاری به مردم و کارکنان نظام سلامت را برای وی فراهم کنند.

بی شک ویژگی‌های برجسته شخصیتی و حرفه‌ای دکتر ظفرقندی از جمله داشتن تخصص، تعهد، صداقت، پاکدستی، اخلاق مداری، شجاعت و همچنین روحیه مطالبه گری به خاطر سابقه چندین ساله کار صنفی می تواند ضامن موفقیت ایشان در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی باشد.

اعضای شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر ظفرقندی در کسب رای اعتماد مجلس شورای اسلامی و حمایت از برنامه های ایشان در جهت تحول آفرینی در نظام سلامت کشور، به نمایندگی از جامعه بزرگ و فرهیخته پرستاری کشور از ایشان انتظار دارند به لطف خداوند متعال بعد از قرار گرفتن در سکان هدایت وزارت بهداشت درمان و آموزش علوم پزشکی، ضمن تلاش در جهت حفظ و ارتقاء سلامت مردم و ارتقاء شاخص های بهداشتی کشور، عدالت را در نظام سلامت برقرار نمایند و مطالبات جامعه پرستاری را دراولویت برنامه های کاری خود قرار دهند و ضمن اجرای قوانین برزمین مانده پرستاری در جهت رفع فوری مشکلات جامعه بزرگ پرستاری کشور گام بردارند.

شورای عالی سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل خود را برای همراهی و مشاوره در جهت تحقق این اهداف اعلام می‌دارد.

محمدرضا ظفرقندی زاده ۱۳۳۷ در تهران که از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت بهداشت و آموزش پزشکی به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، یک پزشک و سیاستمدار است که از ۳ اسفند ۱۳۹۷ تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در اوج همه‌گیری کووید ۱۹ رئیس سازمان نظام پزشکی ایران بود.

وی فوق تخصص جراحی عروق و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران است؛ وی اکنون دبیر کلی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران را بر عهده دارد.

ظفرقندی در شهر تهران متولد و بزرگ شده محله سرچشمه است. دوران ابتدایی تا دبیرستان را در مدرسه علوی به آموختن پرداخت و در سال تحصیلی ۱۳۵۴-۱۳۵۵ فارغ‌التحصیل شد. پس از آن به دبیرستان مفید رفت تا به امر معلمی بپردازد. وی همزمان با معلمی در سال ۱۳۵۵ در رشته پزشکی دانشگاه تهران قبول و ادامه تحصیل داد.

وی برای کمک به مصدومان جنگ به عنوان جراح داوطلب به جبهه جنگ ایران و عراق اعزام شد. پس از بازگشت از جنگ و اتمام دوره دستیاری جراحی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال ۱۳۶۸ به درجه استادیاری نائل و سپس در سال ۱۳۷۰ دوره فلوشیپ جراحی عروق و تروما را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز کرد، رشته‌ای که ثمره آن راه‌اندازی بخش جراحی عروق در سال ۱۳۷۴ در دانشگاه علوم پزشکی تهران شد.

ظفرقندی در سال ۱۳۷۴، موفق به راه‌اندازی مرکز تحقیقات تروما در بیمارستان سینا شد و در سال ۱۳۸۳ به درجه استاد تمامی دانشگاه نائل شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار