کاهش تصادفات زائران اربعین و افزایش ۱۶ درصدی ترددها

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد که علیرغم افزایش شمار زائران اربعین تاکنون آمار تصادفات رانندگی مربوط به زائران نیز کاهش داشته است.

کد مطلب: ۱۴۹۴۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
کاهش تصادفات زائران اربعین و افزایش ۱۶ درصدی ترددها

سردار سید تیمور حسینی درخصوص آخرین آمار خروج زائران اربعین از مرزهای زمینی گفت: برابر آخرین آمارها از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته شاهد افزایش ۱۶ درصدی زائران نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم که نشان از شور و شعور حسینی مردم ایران دارد، همچنین تردد وسایل نقلیه در استان‌های مرزی نیز با افزایشی ۱۶ درصدی همراه بوده است.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه مرزهای شلمچه، مهران و چذابه بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه را به خود اختصاص داده‌اند، بر لزوم استفاده زائران از تمامی مرزهای زمینی از جمله خسروی، تمرچین و باشماق تاکید کرد و گفت: توزیع بار ترافیکی در تمامی مرزها، می‌تواند به روان‌سازی تردد و کاهش مشکلات زائران کمک شایانی کند، بررسی آمارها نشان می‌دهد که مرزهای شلمچه با ۳۵ درصد، مهران با ۳۴ درصد و چذابه با ۱۳ درصد، بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه را به خود اختصاص داده‌اند،  این در حالی است که بیش از ۲۱ میلیون تردد وسیله نقلیه در استان‌های مرزی ثبت شده است.

کاهش چشمگیر تصادفات مربوط به زائران اربعین

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه با توجه به موارد اعلام شده در خصوص شرایط پیش روی زائرین گفت: یکی از نکات قابل توجه در اربعین امسال، کاهش ۳ درصدی آمار تصادفات اتوبوس‌ها و ناوگان عمومی نسبت به سال گذشته است. خوشبختانه تا این ساعت هیچ مورد فوتی در تصادفات وسایل نقلیه عمومی نداشتیم. این دستاورد بزرگ نتیجه تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس راهور و همکاری سایر دستگاه‌های مسئول است.

 

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت سلامت وسایل نقلیه، از زائران خواست تا قبل از سفر، نسبت به بررسی فنی خودروهای خود و اطمینان از سلامت آن‌ها اقدام کنند. همچنین از رانندگان اتوبوس‌ها درخواست کرد تا با رعایت قوانین رانندگی و پرهیز از رفتارهای پرخطر، به ایمنی مسافران کمک کنند.

حسینی در پایان با قدردانی از همکاری و مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی در برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین، از تمامی زائران خواست تا با رعایت نکات ایمنی و همکاری با پلیس راهور، سفری امن و آرام را تجربه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار