نماینده مردم اراک در مجلس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

علیرضا کاظمی از بدنه آموزش و پرورش و گزینه مناسبی برای این وزارتخانه است

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش تعهد و تخصص را با هم دارد

تهران (پانا) - نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت آقای کاظمی، گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش با توجه به اینکه از بدنه این وزارتخانه بوده و سال‌ها کار اجرایی انجام داده، گزینه مناسبی برای وزارت آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۴۹۴۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا کاظمی از بدنه آموزش و پرورش و گزینه مناسبی برای این وزارتخانه است

سید محمد جمالیان در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «آقای کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چند حُسن را همزمان دارد. آقای کاظمی به دلیل اینکه از بدنه آموزش و پرورش است، معضلات و مشکلات را به خوبی می‌شناسد.»

وی ادامه داد: «آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین ارگان‌های کشور بوده و وزیر باید برنامه‌ای مدون برای این وزارتخانه داشته باشد، برای مثال بحث ارائه‌دهندگان خدمات که شامل معلمان و مطالبات آن‌ها در بحث حقوق و دریافتی‌هایی آن‌ها می‌شود نیاز به برنامه دارد. همچنین بحث بازنشستگان آموزش و پرورش نیز به برنامه‌ای جدی نیاز دارد و نگرانی‌های زیادی در این خصوص داریم؛ برای مثال در بحث بازنشستگان می‌‌توان به ماده 85 قانون خدمات کشوری اشاره کرد که مطالبه آن‌ها است و البته آقای کاظمی با این موضوع موافق است.»

وی بیان کرد: «بحث دیگر مدارس دولتی است که طبق قانون نباید وجهی از دانش‌آموزان دریافت کنند؛ زیرا این کار در قانون ممنوع است که باید راهکاری برای این موضوع تعیین شود.»

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی افزود: «بخش دیگر گیرندگان خدمات هستند، امروزه ما با نسل جدیدی روبه‌رو هستیم که با فضای مجازی آشنا بوده و با این اطلاعات به مدارس می‌روند و آموزش سنتی دیگر جذابیتی برای آن‌ها ندارد، حتما باید برای این نسل نیز برنامه داشت.»

جمالیان خاطرنشان کرد: «امروزه بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی به سنین کمتر 10 تا 12 سال رسیده که وزیر آموزش و پرورش باید برنامه‌ای محکم در این خصوص داشته باشد تا بتواند جلوی آسیب‌ها را بگیرد.»

جمالیان افزود:‌ «بحث دیگر عرق به ایران و کشورمان است و اینکه به هر موضوع دیدگاه مادی نداشته باشند. آقای کاظمی با توجه به اینکه از بدنه آموزش و پرورش بوده و سال‌ها کار اجرایی انجام داده، گزینه مناسبی برای اجرای این برنامه‌هاست. ایشان جنس آموزش را می‌شناسد و تعهد و تخصص را با هم دارد و امیدواریم بتواند در حوزه آموزش و پرورش موفق عمل کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار