یک کارشناس محیط‌زیست مطرح کرد؛

عدم پرداخت حق‌آبه تالاب‌ها باعث خشکسالی و ایجاد ریزگرد در کشور می‌شود

پرداخت حق‌آبه تالاب‌ها هدر دادن آب شیرین نیست

تهران (پانا) - یک کارشناس محیط‌زیست تاکید کرد اگر قانون‌شکنی در رابطه با عدم پرداخت حق‌آبه تالاب‌ها ادامه یابد و برای ترمیم و حراست از آن‌ها عملی انجام نشود، مشکلات تالاب‌ها در کشور به بحران تبدیل شده و معضلاتی همچون خشکسالی و ایجاد ریزگرد در کشور و در مکان‌های مختلف چندین برابر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۹۰۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
عدم پرداخت حق‌آبه تالاب‌ها باعث خشکسالی و ایجاد ریزگرد در کشور می‌شود

الهه موسوی در گفت‌وگو با پانا درباره وضعیت تالاب‌های موجود در کشور و راهکاری برای حفاظت از آن، بیان کرد: «مهم‌ترین موضوع که در رابطه با وضعیت تالاب‌ها در کشور وجود دارد، پرداخت حق‌آبه آن‌ها است.»

وی درخصوص اینکه پرداخت حق‌آبه تالاب‌ها وظیفه کدام ارگان است، گفت: «طبق قانون، وزارت نیرو باید حق‌آبه‌ تالاب‌ها را به‌طور کامل پرداخت کند. این تفکر که پرداخت حق‌آبه به تالاب‌ها هدر دادن آب شیرین است، موضوعی نادرست است.»

موسوی بیان کرد:‌ «بسیاری تالاب‌ در کشور وجود دارد که چندین سال است حق‌آبه دریافت نکرده‌اند. وزارت نیرو باید این حق‌آبه‌ها را پرداخت کند. این روش باید در تالاب‌هایی که هیچ حق‌آبه‌ای دریافت نمی‌کنند، به‌طور کامل اصلاح شود.»

دادن حق‌آبه به تالاب‌ها یک قانون است

این کارشناس دادن حق‌آبه به تالاب‌ها را قانون دانست و بیان کرد: «دادن حق‌آبه به تالاب‌ها یک قانون است و اگر قانون‌شکنی در رابطه با عدم پرداخت حق‌آبه تالاب‌ها ادامه یابد و برای ترمیم و حراست از آن‌ها عملی انجام نشود، مشکلات تالاب‌ها در کشور به بحران تبدیل شده و معضلاتی همچون خشکسالی و ایجاد ریزگرد در کشور و در مکان‌های مختلف چندین برابر خواهد شد. می‌توان گفت پرداخت حق‌آبه‌ها مهم‌ترین عملی است که در رابطه با تالاب‌ها باید انجام شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار