حضور پرشور مردم در انتخابات فصل جدیدی در تاریخ ایران اسلامی رقم زد

تهران (پانا) - دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری با تبریک انتخاب نهمین رئیس جمهور ایران گفت: حضور مردم در پای صندوق های رای فصل جدیدی را در تاریخ ایران اسلامی رقم زد.

کد مطلب: ۱۴۸۶۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
حضور پرشور مردم در انتخابات فصل جدیدی در تاریخ ایران اسلامی رقم زد

اسکندر مومنی در پیام تبریک خود به مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب، رای مردم به وی را نشانه‌ای از صداقت و تعهدی دانست که همگان از وی سراغ دارند و در این باره نوشت: این رای فرصت مغتنمی بوده که خداوند برای خدمت هر چه بیشتر در اختیار آن برادر ساعی نهاده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید، خاطر نشان کرد: اکنون که با حضور پر شور ملت بزرگ ایران فصل جدیدی در تاریخ ایران اسلامی رقم خورده است، به سهم خود قدردان رهنمودها و هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب و احساس مسئولیت هم‌میهنان شریف هستم و کمک به منتخب ملت در ایفای رسالت خطیری را که برای نائل آمدن به قله‌های افتخار و سربلندی بر دوش گرفته‌اند، وظیفه خود می‌دانم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر برای رئیس جمهور منتخب توفیق روزافزون از خدای بزرگ مسالت کرد.

 مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر در سراسر کشور برگزار شد و حدود ۵۰ درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند. بر اساس نتایج نهایی اعلام شده از سوی وزارت کشور مسعود پزشکیان با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران انتخاب شد.

طبق قانون انتخابات، شورای نگهبان مسئول تائید صحت انتخابات است و پس از آن اعتبارنامه ریاست‌جمهوری توسط اعضای شورای نگهبان صادر و خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال می شود؛ در مرحله بعد آیین تنفیذ ریاست‌جمهوری در محضر مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد و پزشکیان به طور رسمی رئیس جمهور ایران خواهد بود.

پس از مراسم تنفیذ، آیین تحلیف رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد و رئیس جمهور طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی در جلسه ای که با حضور رئیس قوه قضاییه و اعضای شورای نگهبان تشکیل می شود، در پیشگاه قرآن کریم و در برابرملت ایران سوگند یاد می‌کند. پس از این مرحله رئیس جمهور ۱۵ روز فرصت خواهد داشت تا وزرای پیشنهادی خود را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کند و در نتیجه جلسات مجلس برای بررسی صلاحیت برای اعتماد به وزرا در شهریور برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار