یک پژوهشگر محیط‌زیست در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

خانه‌های محیط‌زیستی متناسب با ظرفیت خود فعالیت می‌‌کنند

تهران (پانا) - یک پژوهشگر محیط‌زیست گفت همه خانه‌های محیط‌زیست شبیه هم فعالیت نمی‌کنند. یک خانه ممکن است درگیر کار هنری بوده یا یک خانه دیگر مباحث تخصصی‌تر را دنبال یا خانه‌ای دیگر اقدام به برگزاری اردو و بازدید میدانی کند.

کد مطلب: ۱۴۸۱۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
خانه‌های محیط‌زیستی متناسب با ظرفیت خود فعالیت می‌‌کنند

پدرام جدی، پژوهشگر و متخصص حوزه محیط‌زیست در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «تقویت حدود ۲۵۰۰ خانه محیط‌زیست در دولت سیزدهم به خوبی انجام شد، این خانه‌ها عمدتا در فرهنگ‌سراها و مساجد بر پا شده‌اند و در حال حاضر در مرحله کیفی‌سازی قرار دارند.»

وی ادامه داد: «حال نیز وارد سال دوم فعالیت شده‌اند و با برنامه‌‌ریزی گسترده در معاونت آموزش و مشارکت‌های سازمان محیط‌زیست، امور آن‌ها پیگیری می‌شود که آخرین اقدام در این باره  برگزاری جشنواره تقدیر از خانه‌های محیط‌زیست برتر کشور بود که در خرم‌آباد لرستان برگزار شد و از آن‌جا وارد مرحله ‌کیفی‌سازی شدیم.»

وی افزود: «یعنی خانه‌ها در مسیر مناسب راهبری قرار گرفتند تا بتوانند اثرگذاری پیش‌بینی شده را رقم بزنند. برای مثال می‌توانند از طرح‌های هنری، آموزش‌های چهره به چهره، اردوها، بازدیدها و فعالیت‌های گروه مانند سرود یا نقاشی نام برد.»

این پژوهشگر و متخصص حوزه محیط‌زیست ادامه داد: «نکته مهم این است که همه خانه‌های محیط‌زیست شبیه هم فعالیت نمی‌کنند. یک خانه ممکن است درگیر کار هنری بوده یا یک خانه دیگر مباحث تخصصی‌تر را دنبال یا خانه‌ای دیگر اقدام به برگزاری اردو و بازدید میدانی کند.».

وی درباره ظرفیت متفاوت خانه‌های محیط‌زیستی در کشور گفت: «هر خانه‌ای متناسب با ظرفیت خود به فعالیت می‌پردازد و اجباری برای فعالیت‌های یک شکل وجود ندارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار