از سوی مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران؛

تشریح برنامه‌های فرهنگی شهرداری تهران برای سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران: تهران به ۲۰۰۰ مسجد دیگر نیاز دارد/ ۱۵۰ هزار دانش‌آموز تهرانی در طرح شهید آرمان شرکت خواهند کرد

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران برنامه‌های فرهنگی این نهاد را در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۸۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
تشریح برنامه‌های فرهنگی شهرداری تهران برای سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

مصطفی زیبایی‌نژاد در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که بعدازظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: کمیته‌های خدمات شهری، حمل و نقل، پشتیبانی، آی تی، فنی عمرانی، فرهنگی اجتماعی برای مراسم سالگرد ارتحال امام در نظر گرفته شده است و خوشبختانه تا به این لحظه ۹۰ درصد اقدامات لازم انجام شده است.

وی افزود: برای مثال پارکینگ‌های مورد نیاز برای زائران پیش بینی شده است، همچنین مساله پاکسازی معابر و مدیریت پسماند و آمادگی بهشت زهرا نیز به‌صورت جدی نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اکران‌های شهری صورت گرفته در تهران، گفت: فضاسازی‌های لازم اطراف حرم هم در حال انجام است و ان‌شاءالله سریعا تکمیل خواهد شد.

زیبا‌یی‌نژاد افزود: علاوه تمهیدات پیش‌بینی شده، موضوعات ترافیکی نیز مدنظر است که با همکاری پلیس راهور و زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهری در حال انجام است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به پویش «امام قدس» عنوان کرد: امام خمینی(ره) مبنای نام‌گذاری روز قدس بودند، لذا شعار امام قدس برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین در نظر گرفته شده است؛ همچنین پویش «هستیم بر آن عهد که بستیم هنوز» و «امام وعده‌های صادق» توسط شهرداری پایتخت اکران شده است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران درخصوص پویش «امام قدس» اظهار کرد: در این پویش فرهنگی به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) درخصوص صفاتی مانند استقلال، امنیت، جهاد، ایثار، شهادت، معنویت، مقاومت، عقلانیت، خدمت و آرمان‌های مقدس اشاره شده است.

زیبایی‌نژاد در قسمتی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه ۵ پردیس فرهنگی در محوطه حرم امام خمینی و منطقه ۱ و ۲۰ در نظر گرفته شده است، گفت: برگزاری نشست‌های تبیینی هم در دستور کار است؛ علاوه بر موارد ذکر شده اقدامی ویژه در ضلع شرقی بین متروی حرم امام و درب شماره ۳ پردیس امام قدس در نظر گرفته‌ شده است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در پایان یادآور شد: امسال از کتاب چندرسانه‌ای سلام روح الله رونمایی خواهد شد و ان‌شاءالله طی چند وقت آینده پروژه‌های بزرگ محرم‌شهر و اربعین آغاز می‌شود.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام شیرنژاد، رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با بیان اینکه شهر تهران ۲۱۱۸ مسجد دارد اظهار کرد: با توجه به جمعیت پایتخت این تعداد مساجد پاسخگوی نیاز تهران نیست و برآورد اولیه نشان می‌دهد که تهران به ۲۰۰۰ مسجد دیگر نیاز دارد که سعی شده تا با کمک خیرین و مشارکت‌ها سالانه ۱۰۰ مسجد از طریق شورای مساجد مرمت یا ساخته شود.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در این دوره از مدیریت شهری تهران، قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه تعلیم و تربیت تشکیل شده است، گفت: این قرارگاه به نام شهید آرمان علی‌وردی تشکیل شد. در حال حاضر شهر تهران ۳۵۲ محله دارد که برخی از آن‌ها یک مسجد و برخی سه مسجد دارند. سعی بر این است تا از این ظرفیت برای تعلیم و تربیت نوجوانان استفاده شود و موضوعاتی مانند اعتیاد، خشونت و سبک زندگی در این قرارگاه‌های محلی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ت کنون ۴۴۰ مسجد در طرح شهید آرمان علی‌وردی شرکت خواهند کرد، عنوان کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز همکاری خوبی با قرارگاه این طرح دارد و ان‌شالله ۱۵۰ هزار دانش‌آموز تهرانی در طرح شهید آرمان شرکت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام شیرنژاد خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا ابتدای تیرماه ۵۰۰ مسجد و ۶۰۰ مدرسه به این طرح اضافه شوند و شاهد یکی از پرنشاط‌ترین تابستان‌های شهر تهران باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار