استاندار تهران:

مدیران برای برنامه‌ریزی استان تهران نیازها و ضرورت‌ها را شناسایی کنند

تهران (پانا) - استاندار تهران با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی، آینده‌پژوهی و تعامل با مردم توسط دستگاه‌ها و سازمان‌ها گفت مدیران برای برنامه‌‌ریزی در استان، نیازها و ضروریات را شناسایی کنند.

کد مطلب: ۱۴۷۲۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیران برای برنامه‌ریزی استان تهران نیازها و ضرورت‌ها را شناسایی کنند

علیرضا فخاری در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران که با حضور مدیران ادارات تشکیل شد، با تاکید بر برنامه محوری مسئولان اظهار کرد: باید همه اقدامات منطبق بر برنامه باشد و در ارائه از زیاده گویی ها خودداری و بدون محاسبه منابع و محدودیت‌ها برآورد انجام ندهیم.

استاندار تهران با تاکید بر ضرورت انعطاف پذیری در برنامه‌ها گفت: با رعایت اصول و چارچوب ها و با توجه به اسناد بالادستی می‌توانیم به یک برنامه منعطف دست یابیم.

فخاری با تاکید بر ارزیابی مدیران بر اساس عملکرد برنامه‌ها اظهارکرد: برنامه‌های ارائه شده باید طبق واقعیت‌ها باشند و برای مشارکت در برنامه ریزی استان نیازمند ادبیات مشترک میان همه مسؤولان هستیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی و آینده پژوهی دستگاه‌ها و سازمان‌ها گفت: برای برنامه ریزی باید انتقادها را شنید و یک برنامه عملیاتی، اجرایی و واقع گرایانه تنظیم کرد و نتیجه کار را در قالب عملکرد دستگاه‌ها به قضاوت مردم بگذاریم چرا که در این صورت سطح پاسخگویی به مردم با کیفیت بیشتری انجام می‌شود.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه برنامه مورد ارائه توسط مدیران باید در بستر اتفاقات تنظیم و تهیه شود، گفت: در این صورت است که نیازها و ضروریات شناخته می‌شود و می توان برای آن برنامه ریزی صحیح انجام داد. زمانی که مدیری در تعامل با مردم باشد، نیازمندی‌ها و ضرورت‌ها را شناسایی و برای آن‌ها برنامه ریزی می‌کند.

وی با اشاره به همسو شدن افکار در مدیران بر ضرورت نظام برنامه ریزی تاکید و اظهار کرد: برای اداره کردن استان باید نسبت به میزان ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها شناخت دقیق داشته باشیم.

فخاری درخصوص انتظارات از سازمان برنامه و بودجه در حوزه برنامه ریزی اظهارکرد: ضروری است که سازمان برنامه و بودجه از رخوت حضور در صحنه و توزیع کنندگی پول خارج شود و جهت نظارت بر اقدامات اجرایی دستگاه‌ها در جهت تحقق برنامه و نیز برای ارزیابی پروژه‌ها به میدان بیاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار