ارائه مشاوره و آموزش مهارت‌های زندگی به زوج‌های نوپا

تهران (پانا) - معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور گفت از وظایفی که در ماه‌های آغاز به کار دولت از جانب رئیس جمهور بر عهده این معاونت گذاشته شد، برنامه‌ریزی برای پیشگیری یا کاهش طلاق بود که در این خصوص برنامه‌هایی به ستاد ملی زن و خانواده برده شد و پس از تصویب، نتیجه نهایی در کمیسیون‌های فرعی و اصلی دولت مصوب و ابلاغ شد. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به طراحی پلتفرم همساز برای زوجین نوپا اشاره کرد، تا از روزی که ازدواج می‌کنند مشاور خانواده در اختیار آنها قرار بگیرد و هر ماه با آنها تماس گرفته شود.

کد مطلب: ۱۴۷۰۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
ارائه مشاوره و آموزش مهارت‌های زندگی به زوج‌های نوپا

انسیه خزعلی امروز در مراسم بزرگداشت روز روانشناس که در مجموعه دهکده نشاط ولیعصر برگزار شد، بیان کرد: نقش روانشناسان در امیدآفرینی و سازندگی روح و جان بشر و تلاشی که برای زیبا زندگی کردن و بهینه بودن به کار می‌برند بر کسی پوشیده نیست.

خزعلی در این مراسم گفت: نقش درمانگر جسمی و روحی ناهنجاری‌ها و نقص‌ها از یک سو، نقش پیشگیری و ممانعت از آسیب‌ها از یک سو؛ اما اینکه بتوان قدرت و توانمندی فرد را به کار گرفت و استعدادهای او را شناخت و در او انگیزه‌ و امید ایجاد کرد از مهم‌ترین کار روانشناسان است.

 معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه گفت: تدوین منشور مشاوره خانواده از مسئولیت‌هایی است که در سند مهندسی فرهنگی کشور بر عهده این معاونت قرار گرفته است و در ماه‌های قبل به تدوین نهایی رسید که بعد از رفتن به شورای مهندسی فرهنگی، عمومی خواهد شد.

 وی در ادامه بیان کرد: از وظایف دیگری که در ماه‌های آغاز به کار دولت از جانب رئیس جمهور بر عهده این معاونت گذاشته شد، برنامه‌ریزی برای پیشگیری یا کاهش طلاق بود که در این خصوص برنامه‌هایی را به ستاد ملی زن و خانواده بردیم و پس از تصویب، نتیجه نهایی در کمیسیون‌های فرعی و اصلی دولت مصوب و ابلاغ شد. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به طراحی پلتفرم همساز برای زوجین نوپا اشاره کرد، تا از روزی که ازدواج می‌کنند مشاور خانواده در اختیار آنها قرار بگیرد و هر ماه با آنها تماس گرفته شود. در این طرح همچنین آموزش‌هایی برای مهارت زندگی و ارتباط به زوجین داده می‌شود تا دچار مشکل نشوند.

به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده؛  در ادامه دکتر خزعلی ابراز امیدواری کرد مشاورین و روانشناسان در اجرای این برنامه معاونت را پشتیبانی و همراهی کنند.

وی در ادامه مشاوره‌های روانشناسی و حقوقی را از جمله حمایت‌هایی دانستند که می توان به زنان سرپرست خانوار ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار