معاون قوه قضاییه و دبیر ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی:

پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در دستور کار نهادهای قضایی، اجرایی و امنیتی

تهران (پانا) - معاون قوه قضاییه و دبیر ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی گفت همچنان مسائل پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع تخلفات و جرایم انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دستور کار همه نهادهای قضایی، اجرایی و امنیتی قرار دارد.

کد مطلب: ۱۴۶۹۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در دستور کار نهادهای قضایی، اجرایی و امنیتی

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ حوزه با رقابت برای ۴۴ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد و اصغر جهانگیر در جمع خبرنگاران درباره اقدامات ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی، اظهار کرد: بلافاصله پس از برگزاری مرحله اول انتخابات، جلسه جدید برای دور دوم فعالیت ستاد به ریاست دادستان کل کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: براساس مصوبات این جلسه، مقرر شد تخلفات و جرایمی که قانونگذار عنوان کرده پیگیری شود تا قبل از مرحله دوم انتخابات این امکان وجود داشته باشد که اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

جهانگیر افزود: یک جلسه دیگر طی هفته آینده خواهیم داشت برای اینکه آخرین وضعیت پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی را تا قبل از مرحله دوم جمع بندی کنیم و در مورد آن تصمیم گیری شود.

دبیر ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی درباره پرونده‌های تخلفات انتخاباتی نیز گفت: یکسری پرونده‌ها مربوط به دور اول انتخابات به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها نیز کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است و جمع‌بندی و خروجی آنها در آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار