فرمانده مرزبانی فراجا خبر داد:

خنثی‌سازی بیش از ۴ هزار عملیات تروریستی در نقاط صفر مرزی

تهران (پانا) - فرمانده مرزبانی فراجا از خنثی‌سازی بیش از ۴ هزار عملیات تروریستی در نقاط صفر مرزی طی ۱۱ ماه گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
خنثی‌سازی بیش از ۴ هزار عملیات تروریستی در نقاط صفر مرزی

سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی فراجا صبح امروز ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: 3 میلیون و 500 هزار مرزنشین در کشور داریم و در حال حاضر 50 درصد پشتیبانی مرزنشینان نسبت به ایجاد امنیت افزایش پیدا کرده است.

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به اینکه توان و آمادگی عملیاتی مرزبانی ارتقا پیدا کرده است، بیان کرد: در سه مرحله تجهیزاتی توان رصد و حرکتی مرزبانان ارتقا داده شد. همچنین مرکز آموزش تفنگدار دریایی را برای نخستین بار افتتاح کردیم تا ناخداها و ملوانان شناورها آموزش‌های تخصصی را فراگیرند. علاوه بر موارد ذکر شده قرار بر این است تا برجک‌ها و پاسگاه‌ها به فیبر نوری، انواع پرنده‌ها و دیگر تجهیزات رصدی مجهز شوند.

وی با بیان اینکه در بیشتر مقرهای مرزبانی برق‌کشی صورت گرفته است، گفت: طرح خوشایندسازی محیط خدمت در 600 واحد مرزی اجرا شده است. همچنین 610 کیلومتر از جاده‌های مرزی مرمت و بازسازی شده است. تعداد زیادی از رادار در دریا و سیستم‌های الکترونیکی نیز ایجاد شد تا قبل از اینکه حریف به مرزهای ایران وارد شود، عملیات شناسایی و رهگیری صورت گیرد. همچنین تلاش بر این است تا دوربین‌های اپتیکی در داخل کشور تولید شود.

گودرزی با اشاره به اینکه براساس تدابیر اتحاذ شده از قاچاق بیش از 27 میلیون سوخت جلوگیری شد، عنوان کرد: از ابتدای سال تا کنون شاهد رشد 95 درصدی توقیف شناورهای فاقد هویت و رشد 11 درصدی شناسایی شناورهای خارجی بوده‌ایم.

فرمانده مرزبانی فراجا با اعلام این خبر که طی 11 ماه گذشته فرماندهی مرزبانی فراجا 21 هزار میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و توقیف کرده است، گفت: 13 هزار و 529 پرونده قاچاق برای این کالاها تشکیل شده است، همچنین 27 هزار و 577 فقره پرونده اقتصادی را مرزبانان به محاکم قضایی ارجاع داده‌اند.

گودرزی با یادآور شدن این موضوع که تعداد زیادی از گروهک‌ها تلاش داشتند تا به مرزهای ایران نزدیک شوند، خاطرنشان کرد: مرزبانان به هیچ وجهی اجازه ورود به این گروهک‌ها را نداند و تعداد زیادی سلاح و مهمات نیز از آن‌ها کشف شد.

فرمانده مرزبانی فراجا در بخشی دیگر از سخنانش افزود: بیش از 26 هزار تلفن همراه سرقتی و بیش از 200 خودروی سرقتی در مرزها کشف و ضبط شده است. همچنین 5 میلیون و 700 هزار انواع مواد محترقه و بیش از 70 تن انواع مواد مخدر کشف شده است که نسبت به سال گذشته کشف مواد مخدر 24 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه این 70 تُن مواد مخدر اغلب با درگیری مسلحانه کشف شده است، تصریح کرد: 718 نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و 32 نفر از اشرار به هلاکت رسیدند.

گودرزی در ادامه با بیان اینکه 31 میلیون لیتر قاچاق کشف شده است، اضافه کرد: این آمار نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است، همچنین 125 میلیون نخ انواع سیگار کشف شده است که نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش کشف را شاهد بوده‌ایم.

وی در ادامه به کشف 10 میلیون قلم انواع داروی قاچاق کشف شده اشاره کرد و گفت: قاچاقچیان سعی داشتند این داروها را از کشور خارج کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا یادآور شد: همچنین 139 دستگاه موتورسیکلت و خودروی قاچاق را که قاچاقچیان سعی داشتند وارد کشور کنند کشف شد، علاوه بر تمامی موارد کشف شده 28 هزار رأس انواع دام سبک و سنگین قاچاق نیز کشف شده است.

گودرزی در پایان تصریح کرد: طی یازده ماه اخیر بیش از 4 هزار عملیات تروریستی در نقاط صفر مرزی کشف و خنثی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار