معاون اول قوه قضاییه:

استقلال نهاد وکالت به معنی نفی نظارت قانونی نیست

تهران (پانا) - معاون اول قوه قضاییه بر استقلال نهاد وکالت تاکید کرد و گفت استقلال نهاد وکالت به معنی نفی نظارت قانونی نیست، ولی نظارت نباید به معنای مچ‌گیری تفسیر شود و بسیاری از مشکلات در حوزه وکالت، با تعامل با کانون‌های وکلا و مرکز وکلا توسط خود این دو نهاد رفع می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۰۳۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
استقلال نهاد وکالت به معنی نفی نظارت قانونی نیست

به گزارش روابط عمومی معاونت اول قوه قضاییه، حجت الاسلام محمد مصدق در نشست هم‌اندیشی با موضوع فعالیت‌های معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه اظهار کرد: معاونت حقوقی با تعامل مستمر با مرکز و کانون وکلا رویکرد حمایتی نسبت به این مجموعه‌ها به عنوان نهاد مدنی مستقل داشته باشد به طوری که آن‌ها باور کنند که می‌خواهید به سلامت و استقلال این نهاد مدنی کمک کنید.

مصدق افزود: رویکرد قوه قضاییه تقویت جایگاه کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضاییه به عنوان نهاد‌های مدنی و مستقل است و تقویت نهاد وکالت در واقع تقویت حقوق عموم مردم و تضمین کننده سلامت دادرسی است.

وی افزود: اساساً کانون وکلا یک نهاد پیوسته با جامعه قضایی است و نمی‌تواند به عنوان کسب و کار همانند یک بنگاه کسب و کار تلقی شود و در موضوعات مربوط به وکالت حتماً بایستی دیدگاه قوه قضاییه اخذ شود و در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی پیگیری گردد.

استقلال نهاد وکالت به معنی نفی نظارت قانونی نیست

وی افزود: استقلال نهاد وکالت به معنی نفی نظارت قانونی نیست، ولی نظارت نباید به معنای مچ‌گیری تفسیر شود و بسیاری از مشکلات در حوزه وکالت، با تعامل با کانون‌های وکلا و مرکز وکلا توسط خود این دو نهاد رفع می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار