برپایی غرفه رشته محیط‌بانی در نمایشگاه رویداد «الف تا»

تهران (پانا) - غرفه آموزش دیپلم محیط‌بانی در نمایشگاه وزارت آموزش‌و‌پرورش تحت عنوان رویداد «الف تا» در محل مصلای تهران بر پا شد.

کد مطلب: ۱۳۸۵۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
برپایی غرفه رشته محیط‌بانی در نمایشگاه رویداد «الف تا»

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، هم‌زمان با برپایی نمایشگاه آموزش پرورش کشور تحت عنوان رویداد «الف تا»، معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست برای نخستین بار غرفه معرفی رشته محیط‌بانی را با همکاری ادارات کل حفاظت محیط زیست خوزستان و فارس در محل نمایشگاه مصلای تهران بر پا کرد.

در این غرفه، که با حضور تنی چند از محیط‌بانان، دانش‌آموزان و مربیان رشته تحصیلی دیپلم محیط‌بانی برپا شده است، این رشته تحصیلی در قالب فیلم و عکس به همراه مراحل آموزشی به علاقمندان و بازدیدکنندگان معرفی می‌شود.

نمایشگاه رویداد «الف تا» (الفبای تحول آموزش و پرورش)، با هدف ایجاد بانک جامع ایده‌ها و تجربیات تحول‌آفرین در مدرسه به منظور اجرایی سازی سند تحول بنیادین، از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۱ تیر ماه در محل مصلای برگزار می‌شود.

در سال ۱۴۰۱ به دنبال تفاهم‌نامه تاسیس رشته دیپلم محیط‌بانی توسط معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با وزارت آموزش و پرورش دو استان خوزستان و فارس به عنوان پایلوت انتخاب شدند و این رشته تحصیلی با جذب ۱۸ دانش‌آموز در استان خوزستان و ۲۰ نفر در استان فارس تشکیل شد.

همچنین این رشته تحصیلی از لحاظ دروس عمومی با سایر دانش آموزان مشترک و از لحاظ دروس تخصصی توسط مدرسان سازمان حفاظت محیط زیست تدریس می‌شود.

در برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، مقرر شده تا در سال تحصیلی جدید این رشته تحصیلی در استان‌های مازندران و اردبیل نیز دایر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار