درگفت و گو با پانا عنوان شد :

در آستانه طرح سؤالات زیادی از شهردار تهران هستیم

تهران (پانا) - یک عضو شورای شهر تهران می‌گوید این شورا طرح سؤالات زیادی از شهردار تهران دارد ولی فعلاً خود داری کرده است از این جهت که بتوان با تعامل این مشکلات را حل کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
در آستانه طرح سؤالات زیادی از شهردار تهران هستیم

ناصر امانی در گفت‌وگو با پانا درخصوص این که برخی از اعضای شورای شهر تهران بارها اعلام کرده اند در صورتی که پاسخ تذکراتشان را به درستی دریافت نکنند گام بعدی تذکر که طرح سوال است را بر می‌دارند، گفت: «بر اساس قانون انتخابات و تشکیلات اختیارات شورای اسلامی شهر اگر یکی از اعضای شورا به عملکرد شهردار یا به عملکرد شهرداری انتقاد و اعتراضی داشته باشد اول به شکل تذکر به رئیس شورا منتقل می کند و رئیس شورا این را کتباً به شهردار می رساند و شهردار باید نسبت به آن تذکر اقدام کند. اگر این اقدام انجام نگیرد آن وقت است که عضو شورا می تواند به شکل سؤال در جلسه شورا اعلام کند و تقدیم رئیس شورا کند و رئیس شورا باز موظف است این را کتباً به شهردار برساند و شهردار موظف است ظرف مدت 10 روز بعد از اینکه این ابلاغ به دستش رسید در جلسه شورا حضور پیدا کند و آن سؤال را جواب بدهد.»

وی درخصوص تذکر رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران به شهردار هم توضیح داد: «منظور این عضو شورای شهر این بود که آقایان فکر نکنند که اگر ما فقط نسبت به شهردار تذکری داشتیم می توانیم روند قانونی را طی کنیم، اینگونه نیست. ممکن است ما به عملکرد یک معاونت و یا منطقه ایراد و انتقادی داشته باشیم و باز این روند قانونی طی خواهد شد. در واقع به مدیران شهرداری هشدار می دادند که حواستان باشد این انتقاد ها که ممکن است به سؤال هم ختم شود، فقط متوجه شهردار نیست؛ اگر ما عملکرد شما را هم ایراد داشته باشیم باز باید شهردار بیاید اینجا جواب ما را بدهد. چون بحث الزام شهرداری به ارائه لایحه بود ایشان می گفت ما تا الآن چندین مورد شهرداری را الزام کرده ایم اما شهرداری این الزام ها را عمل نکرده است. حال می گفت ما به مرحله سؤال رسیده ایم.»

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد :« اشکالی ندارد از این جهت که اتمام حجتی می شود و دوستان و مدیران شهرداری نگویند چرا اعضای شورا یک مرتبه سؤال مطرح کرده اند. یعنی ما در آستانه طرح سؤالات زیادی از شهردار تهران هستیم ولی فعلاً خود داری کرده ایم از این جهت که بتوانیم با تعامل این مشکل را حل کنیم.»

مهدی اقراریان در جریان بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه عملیاتی احیا و مدیریت بازچرخانی آب، نسبت به عدم پاسخ‌گویی شهرداری تهران به تذکرات اعضای شورای شهر تهران انتقاد کرد و گفت: انتظار می‌رود شهرداری تهران نسبت به این تذکرات پاسخ‌گویی لازم را داشته باشد. چندی پیش نیز ما شهرداری تهران را ملزم به وصل‌شدن به پنجره واحد کردیم که هنوز هیچ اتفاقی در این خصوص نیفتاده و امروز نیز قرار است در قالب این طرح شهرداری تهران را ملزم به ارائه لایحه جدیدی کنیم. در ماده 83 قانون شهرداری‌ها آمده است که اگر یک یا چند نفر از اعضای شورا به عملکرد شهردار تهران یا معاونان شهردار یا عملیات شهرداری نقد، اعتراض یا انتقادی دارند می‌توانند این موضوع را از طریق ریاست شورای شهر تهران پیگیری کنند. اقراریان دراین‌باره توضیح داد در صورتی که این ایرادات یا اعتراضات وجود داشته باشند اعضا می‌توانند از طریق ریاست شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تهران انتقال بدهند و نکته حائز اهمیت این است که در صورتی که مفاد این تذکرات پاسخ داده نشود، موضوع می‌تواند به صورت سؤال مطرح شود و گام بعدی در واقع سؤال از شهردار است. ممکن است اعضای شورای شهر تهران نقدی به شهردار نداشته باشند و مربوط به عملکرد بخش‌ها یا معاونان باشد که در این صورت نیز شهردار تهران باید پاسخ‌گو باشد و پس از ارسال سؤال از شهردار تهران از سوی ریاست شورا؛ شهردار ظرف 10 روز فرصت دارد با حضور در صحن شورا به سؤال اعضا پاسخ بدهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار