شهردار تهران مطرح کرد

تشکیل ۲۲ تیم برای ایمنی کالبدی پایتخت

تهران (پانا) - شهردار تهران گفت تیم‌های ارزیابی شامل ۲۲ تیم برای ایمنی کالبدی شهر به‌همراهی پنج دستگاه از درون شهرداری و چهار دستگاه خارج از شهرداری، برای بررسی ایمنی ساختمان‌های بالای 6 طبقه و تهیه شناسنامه ایمنی برای آن‌ها اقدام خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل ۲۲ تیم برای ایمنی کالبدی پایتخت

علیرضا زاکانی امروز در آیین بهره‌برداری از دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: امروز بسته ای ارائه شد که هم برای پیشگیری بحران‌ها موثر است و هم در مورد فهم به موقع و اقدام به هنگام بحران های موثر در ابتدای هر بحرانی انجام می شود.

وی افزود: در این بسته پس از بحران، جنبه های التیام بخش را در بر می گیرد به این ترتیب این بسته در ابتدا، حین و پس از بحران را در بر می گیرد و مدنظر قرار می دهد.

شهردار تهران اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های مدیریت شهری در دوره ششم پیگیری مدیریت مشارکتی بوده که از این طریق توانستیم ظرفیت‌ها را به اشتراک بگذاریم و اقدامات مهمی را انجام دهیم. مردمی سازی در این دوره پیگیری شده و خواهد شد تا به سمت مردم موضوعات را سوق دهیم و در حقیقت مردم محور همه تلاش‌ها قرار گرفتند.

زاکانی با تاکید بر این‌که دانش و علم و بهره مندی از ظرفیت‌های دانشی کشور در همه حوزه‌ها در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: تکیه بر حوزه‌های دانش را برای خود یک اصل می‌دانیم و با نور علم و دانش گام‌های خود را بر می‌داریم. تهران مخاطرات متعددی دارد اما زلزله، طوفان، سیلاب و فرو نشست چهار مخاطره جدی هستند که هر یک چالش‌هایی را به شهروندان تحمیل می‌کند. بافت‌های ناپایدار که ۱۲ هکتار هستند نیز مخاطره دیگری است که ما به عنوان یک فرصت باید از آن استفاده کنیم و از این طریق مشکلات بزرگ شهر را حل و فصل کنیم. امروز گره ترافیکی روح و روان شهروندان را دچار اشکال کرده و معضلاتی همچون آلودگی هوا و بد مسکنی هم باید از دل فرصت‌های موجود حل و فصل شود.

وی ادامه داد: بسته‌ای امروز برای افتتاح آماده شده که در درون آن گروه‌های دوام مسجد محور به عنوان کارگسترده‌ای قلمداد می‌شود تا از طریق مساجد خانه به خانه جوانان ما آموزش ببینند و این آموزش به جامعه تسری داده شود تا بدین ترتیب شبکه‌ای داشته باشیم که آموزش جامعه را وظیفه خود بدانند و ما هم حمایت و پشتیبانی این گروه‌ها را انجام دهیم.

شهرداری تهران تاکید کرد: تیم‌های ارزیابی شامل ۲۲ تیم برای ایمنی کالبدی شهر به همراهی پنج دستگاه از درون شهرداری و چهار دستگاه خارج از شهرداری، برای بررسی ایمنی ساختمان‌های بالای شش طبقه و تهیه شناسنامه ایمنی برای آنها اقدام خواهند کرد. این ارزیابی‌ها تنها برای ایمنی حریق نخواهد بود و سایر حوزه‌های ایمنی شهر و ساختمان‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. البته این کار با اولویت ساختمان‌های بلندمرتبه و مهم آغاز خواهد شد. ما قصد نداریم به مردم اضطرابی وارد کنیم ولی ایمنی و آرامش را برای شهروندان به ارمغان خواهیم آورد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه مراسم دوازدهمین شنبه امید و افتخار و در آئین و بهره برداری از دستاوردهای سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره انقضای تاریخ مواد غذایی موجود در سوله‌های مدیریت بحران گفت: در سوله‌های مدیریت بحران مواد غذایی نگهداری نمی‌شود. در این سوله‌ها اره، تیشه، موتور برق، و بیل و چادر و مواد امداد اولیه است چیز دیگری وجود ندارد.

شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که از گذشته برخی از سوله‌های مدیریت بحران در اختیار سازمان ورزش قرار گرفته بود گفت: سوله می‌تواند در روز در اختیار مردم باشد یک بخش سوله است و یک بخش تجهیزات است و این سوله‌ها متعلق به زمان بحران است و پایداری دارد.

زاکانی گفت: اکنون از سوله‌های بحران به صورت چند وجهی در مواقع غیر بحران استفاده می‌شود اما مدیریت تمام سوله‌ها با سازمان پیشگیری از بحران شهرداری تهران است.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تعدادی از املاک متعلق به شهرداری تهران از گذشته در اختیار افراد حقیقی و همچنین مؤسسات قرار داشته است گفت: تعدادی از املاک در دست افراد بوده است و تعدادی جز تبصره ۶ محسوب می‌شوند که درحال حاضر بیش از ۳۰ ملکی که در دست افراد قرار داشته است را تخلیه کرده‌ایم و املاک تبصره ۶ نیز درحال لیست شدن هستند و از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ارائه خواهند شد.

وی درخصوص چرایی عدم انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن تهران بیان کرد: لیست اعلام کردن کار اشتباهی است و اگر لیست را بدهیم از فردا کسی در شهر نمی‌ماند مهم این است که این ساختمان‌ها ایمن شوند و در گذشته به همه چیز بصورت تک بعدی نگاه می‌شد و مشکل این ساختمان‌های ناایمن از لحاظ آتش نشانی است اما همه چیز ایمنی آتش نشانی نیست.

زاکانی ادامه داد: ۲۹ گروه از ۹ دستگاه دست به دست هم داده‌اند تا ساختمان‌های بالای ۶ طبقه دارای شناسنامه شوند و از ساختمان‌های بلند کار را شروع می‌کنیم و به ساختمان‌های کم طبقه تر خواهیم رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار