عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

نباید تصمیمی گرفته شود که شکاف شمال و جنوب پایتخت عمیق‌تر شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درخصوص تصویب کلیات لایحه «اصلاح مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران» گفت نباید تصمیمی گرفته شود که شکاف میان شمال و جنوب پایتخت عمیق‌تر شود.

کد مطلب: ۱۳۲۰۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
نباید تصمیمی گرفته شود که شکاف شمال و جنوب پایتخت عمیق‌تر شود

ناصر امانی در گفت‌وگو پانا درخصوص اینکه چرا کلیات لایحه «اصلاح مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران» که منتقدان جدی در شورا داشت و برخی آن را یک لایحه رانتی توصیف کردند در صحن شورا بدون مخالف به تصویب رسید، گفت:‌ «بررسی دوباره تخفیف‌های مطرح شده در این لایحه در کمیسیون‌ها با فشار منتقدان این فرصت فراهم شد. اگر این مخالفت‌ها نمی‌شد که در همین جلسه لایحه به صورت قطعی مصوب می‌شد.»

وی ادامه داد:‌ «با صحبت‌هایی که با رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری داشتیم قرار بر این شد که درصدهای تخفیف به گونه‌ای تنظیم شود که نگرانی‌های ما در حوزه رانت و سوء استفاده، برطرف شود. اگر روز یکشنبه این طرح دوباره در صحن مطرح شود و مواردی که مورد انتقاد بود اصلاح نشود، دوباره انتقادها را مطرح خواهیم کرد.»

امانی توضیح داد:‌ «اینکه درصدی به کسانی که درخواست صدور پروانه داشته‌اند تخفیف دهیم مورد موافقت همه ما است و همین حالا نیز 20 درصد تخفیف برای کسانی که به‌طور یک جا عوارض خود را پرداخت می‌کنند وجود دارد. شهرداری در یک بخش این تخفیف را به 40 درصد افزایش داده بود که ما بر روی آن حساس بودیم و معتقدیم این تخفیف باید به گونه‌ای تنظیم شود که باعث نشود عده‌ای از این موقعیت استفاده کنند و شکاف میان مناطق شمال و جنوب تهران عمیق‌تر شود. اگر این نگرانی برطرف شود، با اصل رونق ساخت‌وساز مخالفتی نداشتیم و حتی به یک فوریت آن هم رأی دادیم. با متن و درصدهایی که درنظر گرفته بودند مخالف هستیم.»

در لایحه «اصلاح مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران» شرایط تازه پرداخت برای سازنده‌هایی که بابت هزینه‌های پروانه ساختمانی به شهرداری تهران بدهکار هستند، پیشنهاد شده است.

براساس این لایحه در‌ صورتی‌که طرف بدهکار یعنی سازنده تمایل داشته باشد بدهی خود بابت صدور پروانه را به صورت یکجا و نقدی پرداخت کند، از زمان ابلاغ لایحه مصوب مشمول پاداش و جایزه خوش‌‌حسابی خواهد شد؛ به‌این‌ترتیب که اگر بدهی خود را در فاصله ۱۵ آبان تا ۱۴ آذر ۱۴۰۱ تسویه کند، از ۴۰ درصد تخفیف یا به‌اصطلاح جایزه خوش‌‌حسابی برخوردار می‌شود. همچنین مؤدیانی که در یک ماه بعد یعنی از ۱۵ آذر تا ۱۴ دی‌‌ بدهی خود به شهرداری بابت عوارض شهرسازی را تسویه کنند، مشمول ۳۵ درصد تخفیف خواهند شد. تسویه بدهی در یک ماه بعد از آن (۱۵ دی تا ۱۴ بهمن) ۳۰ درصد و در فاصله ۱۵ بهمن تا ۱۴ اسفند نیز ۲۵ درصد جایزه خوش‌‌حسابی خواهد داشت. در نهایت مؤدیانی که بدهی خود را در فاصله ۱۵ اسفند تا پایان سال تسویه کنند، مشمول ۲۰ درصد تخفیف ویژه می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار