معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد؛

دلیل تاخیر در پیشرفت پروژه‌های عمرانی پایتخت

تهران (پانا) - معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره چرایی تأخیر در پیشرفت عمرانی برخی پروژه‌های شهری توضیح داد.

کد مطلب: ۱۳۱۲۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
دلیل تاخیر در پیشرفت پروژه‌های عمرانی پایتخت

عباس شعبانی در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این پرسش که برخی اعضای شورای شهر تهران نسبت به پیشرفت برخی پروژه‌های عمرانی در نیمه اول سال انتقاد کرده و پیشرفت برخی پروژه‌ها در مناطق را بین صفر تا 6 درصد عنوان کرده‌اند، گفت: «پروژه‌های عمرانی فرایند آغازین، میانی و انتهایی دارند که همیشه فرایندهای آغازین با سرعت کم‌تری پیش می‌رود. تا مناقصه برگزار شود پیمانکار انتخاب و قرارداد بسته و فعالیت عمرانی آغاز شود زمان بیشتری لازم است.»

وی ادامه داد:‌ «این طبیعت کار عمرانی است، مدیریت شهری جدید یک سال است که فعالیت‌های خود را آغاز کرده است و در این مدت پروژه، طراحی و روند آغاز را طی کرده تا ضمانت‌نامه‌های مالی و کاری تبادل شود و ... کار با فاصله زمانی آغاز می‌شود. افرادی که کار اجرایی کرده باشند این موضوع را خوب درک می‌کنند که طبیعتِ کار، همین است.»

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران معتقد است که باید از سال آینده این موضوع ارزیابی شود که آیا پروژه‌های عمرانی که قرارداد آن بسته‌ شده است فرایند درستی را طی می‌کند یا خیر؟ به نظر می‌آید ارزیابی 6 ماهه اول سال باید با ملاحظاتی باشد. شاید به برخی پروژه‌ها اعتبار هم تخصیص داده می‌شد زیرا پیمانکار نداشته و مناقصه برگزار نشده بود و نمی‌توانستند از اعتبار استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار