تندیس سردار شهید حسین همدانی رونمایی شد

تهران (پانا) - صبح امروز چهارشنبه ۲۶مردادماه ۱۴۰۱ با حضور مدیرعامل سازمان زیبا سازی، شهردار منطقه ۲۲، جمعی از مدیران شهری و اهالی رسانه از تندیس سردار شهید حسین همدانی رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تندیس سردار شهید حسین همدانی رونمایی شد

سردار حسن زاده ، فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در مراسم رونمایی تندیس سردار شهید حسین همدانی گفت: با توجه به نزدیک شدن به سالروز شهادت سردار شهید حسین همدانی برنامه های بزرگی در تهران و شهر همدان برگزار می شود تا همگان چه در همدان و چه در تهران -پایتخت نظام مقدس جمهوری اسلامی- شاهد باشند که چه جایگاه ویژه و مقدسی برای شهید حسین همدانی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این احترام به شهدای مدافع حرم در واقع دلدادگی و نظر واقعی ملت ما درخصوص شهدای مدافع حرم است، تصریح کرد: شب عاشورای سال ۸۸ در سپاه تهران ستاد تامین برگزار شد و سردار همدانی به عنوان فرمانده سپاه بزرگ تهران در این جلسه حضور داشت. بحث های زیادی در شورا مطرح شد و حساس بودن شهید همدانی را به پرچم امام حسین(ع) وقتی دیدم که سیستم های امنیتی خبر دادند که عده ای اجیر شده اند تا خیمه های اباعبدالله(ع) را به آتش بکشند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به اینکه آن روز دغدغه شهید همدانی همین مساله بود، بیان کرد: شهدای مدافع حرم بسترساز گام دوم انقلاب شدند.

سردار حسن زاده تاکید کرد: دشمنان در نظر داشتند تا انقلاب اسلامی ایران به ۴۰ سالگی خود نرسد.

رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهر تهران هم در این مراسم گفت: یکی از رویکردهای اصلی سازمان زیباسازی شهر تهران هویت‌بخشی به سیما و منظر شهری پایتخت است و یکی از نکاتی که در این حوزه مورد توجه قرار می‌گیرد، نامگذاری شریان‌های اصلی شهر به نام شهدا است.

وی افزود: سازمان زیباسازی شهر تهران در این زمینه با هدف تکریم مقام شهدا آثار حجمی متفاوتی با محوریت شهدا ساخته و در سطح شهر تهران نصب می‌کند. مدیرعامل سازمان زیباسازی با بیان اینکه یکی از این بزرگراه‌ها بزرگراهی است که به نام شهید حسین همدانی نامگذاری شده است، ادامه داد: امروز نیز از سردیس این شهید در بزرگراه واقع در منطقه ۲۲ رونمایی می‌شود تا به این ترتیب یاد و خاطره این شهید بزرگوار گرامی داشته شود. با اشاره به اهانت هایی که اخیرا به شهید همدانی شده است، بیان کرد: متأسفانه اهانت به شهدا اولین بار نیست که اتفاق افتاده به همین دلیل ما در سازمان زیباسازی وظیفه خود می‌دانیم که با زنده نگه داشتن یاد شهدا خدمات و ازخودگذشتگی‌های آن‌ها را بیش از پیش برای مردم معرفی کنیم.

صیادی یادآور شد: وقوع اتفاقات تلخی همچون اهانت به شهید همدانی باعث خواهد شد که ما در وظیفه خود یعنی پررنگ‌تر کردن معرفی این شهدا به مردم و همچنین خدمات و ازخودگذشتگی‌های آن‌ها مصرتر باشیم. ساخت این اثر از حدود سه ماه پیش آغاز شده اما با توجه به اتفاقات اخیر و برای تکریم این شهید رونمایی آن زودتر انجام شد.

وی تأکید کرد:‌ این سردیس از جنس فایبرگلاس و با پتینه برنز با ارتفاع یک متر و ۲۰ سانتی‌متر که با پایه آن در حدود سه متر می‌شود و ظرف ۴۵ روز ساخته شد تا در بزرگراه شهید همدانی نصب شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار