رأی صادره در مورد ساخت اضافه دو طبقه بنا در علاء‌الدین باید لغو شود

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت که رأی صادره در مورد ساخت اضافه دو طبقه بنا در علاء‌الدین باید لغو شود، گفت جایی که خلاف داشت و بر اساس کمیسیون ماده ۱۰۰ آن را خراب کرده‌ایم الان مردم چه می‌گویند که دوباره تصمیم به ساخت دو طبقه اضافه  گرفته شود.

کد مطلب: ۱۲۳۸۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
رأی صادره در مورد ساخت اضافه دو طبقه بنا در علاء‌الدین باید لغو شود

مهدی چمران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره پاساژ علاالدین و رای کمیسیون ماده ۳۸ گفت: این کمیسیون مربوط به معاملات شهرداری و نه مسائل شهرسازی است، در حالی که در مورد ماجرای علاء‌الدین مسأله شهرسازی در کمیسیون مطرح شده است. در مدیریت سابق شهرداری و حدود ۵ سال پیش یک طبقه اضافه این ساختمان حذف شد و الان رای گرفتند که دو طبقه اضافه بسازند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: بر همین اساس روز گذشته نامه‌ای به کمیسیون ماده ۳۸ ارسال کردم که در آن تاکید شد در این کمیسیون تنها بحث معاملات و اختلافات شهرداری پیگیری می‌شود و باید در حیطه قانون و وظایف خود عمل کنند. پرونده این پاساژ در دوره گذشته نباید به این کمیسیون می‌رفته که به اشتباه یا هر دلیل دیگری رفته و چنین رایی داده شده است. قطعا و یقینا باید این رای برگردد و چنین چیزی عملیاتی نخواهد شد.

چمران با تأکید بر اینکه رأی صادره در مورد ساخت اضافه دو طبقه بنا در علاء‌الدین باید لغو شود گفت: جایی که خلاف داشت و بر اساس کمیسیون ماده ۱۰۰ آن را خراب کرده‌ایم الان مردم چه می‌گویند که دوباره تصمیم به ساخت دو طبقه اضافه گرفته شود.

وی با اشاره به بررسی لایحه اصلاحیه بودجه مصوب 1400 شهرداری تهران تاکید کرد: این مسئله با توجه به اهمیتش وقت زیادی از جلسه شورا را به خود اختصاص داد و متاسفانه شورای قبل بودجه نامعقول و غیرمنطقی را برای شهرداری در سال 1400 به تصویب رساند که با توجه به این شرایط تحقق بودجه 1400 با رقم حدود 49 هزار میلیارد تومانی غیرممکن است.

چمران با انتقاد از بسته شدن بودجه 1400 شهرداری تهران با رقم ذکر شده خاطر نشان کرد: در 9 ماهه گذشته تا به امروز 17 هزار میلیارد تومان از بودجه 1400 شهرداری تهران محقق شده است و تا سه ماه آینده در صورتی که دوستان ما در شهرداری تلاش بسیاری داشته باشند بتوانند 17 هزار میلیارد تومان دیگر به درآمد قبلی اضافه کنند و درآمد شهرداری در نهایت تا پایان سال 1400 به 34 هزار میلیارد تومان برسد.

وی درباره رقم مورد نظر در اصلاحیه بودجه 1400 شهرداری تهران گفت:‌ براساس این اصلاحیه بودجه 1400 شهرداری تهران از 49 هزار میلیارد تومان به حدود 37 هزار میلیارد تومان تقلیل پیدا کرد چرا که عملیاتی شدن بودجه حدود 49 هزار میلیارد تومانی قابل تحقق نبود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: البته ما یک مبلغ 5 هزار میلیارد تومانی در اصلاحیه بودجه 1400 پیش‌بینی کرده‌ایم که در صورتی که بودجه شهرداری تهران از 37 هزار میلیارد تومان بیشتر بشود مابقی این بودجه فقط در بخش مترو و اتوبوس هزینه شود.

چمران همچنین در رابطه با جلسه صورت گرفته بین زاکانی شهردار تهران، فروزنده معاون توسعه و منابع انسانی شهرداری و مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: جلسه بسیار خوبی برگزار شد که در این جلسه در رابطه با بودجه شهرداری و ظرفیت‌هایی که می‌تواند به تامین بودجه و امکانات شهرها در راستای آبادانی و پیشرفت کشور کمک کند مسائلی مطرح شد.

وی گفت: در این جلسه عنوان شد که اصلاحاتی برای بودجه سال 1401 در نظر گرفته بشود همچنین قرار شد این موارد از طریق مجلس هم پیگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار