وزیر آموزش‌وپرورش در دیدار با دانش‌آموزان انجمن اسلامی:

تشکل‌های دانش‌آموزی بهترین مسیر برای رشد و تربیت دانش‌آموزان هستند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در جمع دانش‌‌آموزان حاضر در سومین اجلاسیه چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان حضور یافت و از نزدیک با آن‌ها گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۲۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
تشکل‌های دانش‌آموزی بهترین مسیر برای رشد و تربیت دانش‌آموزان هستند

اجلاسیه سوم چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از روز ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ در اردوگاه شهید‌باهنر تهران آغاز شده و تا ۳۰ شهریور‌ این تشکل دانش‌آموزی میزبان دانش‌آموزان منتخب خود از سراسر کشور خواهد بود.

علیرضا کاظمی صبح امروز با حضور در اردوگاه شهید باهنر در جمع دانش‌‌آموزان عضو این تشکل حضور یافت و با آن‌ها گفت‌وگو کرد و به سوالات و درخواست‌های آن‌ها پاسخ داد. 

ضرورت تحقق عدالت آموزشی، استفاده از دانش‌آموزان تشکلی به عنوان مشاورین نوجوان مدیران کل استان‌ها، جذب و استخدام نیروهای متعهد و دلسوز در دانشگاه فرهنگیان از جمله مهم‌ترین مواردی بوده است که دانش آموزان در دیدار با کاظمی مطرح کردند.

کاظمی در این دیدار صمیمی با تاکید بر اینکه گزینش‌ برای جذب معلم، چهارچوب‌ها و مراحلی دارد؛ گفت: سخت‌گیری‌های بی‌موردی وجود دارد که باید برطرف شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: خوشحالم که در آستانه میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در جمع باصفا و مملو از عشق و شور دانش آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان حضور دارم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فلسفه خلقت بشری تربیت و هدایت است، گفت: بهترین ابزار این تربیت وجود پیامبر اکرم(ص) است که تمام ویژگی‌های معلمی را دارد.

کاظمی افزود: امیدوارم بتوانیم معلم خوبی برای آینده‌سازان کشور باشیم و تنها به اسم معلم نباشیم.

وزیر آموزش و پرورش با اذعان به اینکه وزارت آموزش و پرورش با انبوهی از مشکلات مواجه است؛ گفت: عمده این مشکلات به دلیل بی‌توجهی و نوع اقداماتی بوده است که در گذشته‌های پیش از انقلاب ایجاد شده بود.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: شما دوران سیاه و تاریک گذشته را ندیدید و ما نیز به خوبی نتوانستیم آن دوران را به شما نشان دهیم. نظام تعلیم و تربیت در چهل سال گذشته به رغم مشکلات به دستاوردهای زیادی رسیده و البته انتظارات ما بسیار بیشتر از این‌هاست.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم بازبینی‌هایی در معماری نظام تعلیم و تربیت داشته باشیم؛ خاطرنشان کرد: به عنوان کسی که در تشکل‌های دانش آموزی حضور داشته و حتی در زمان دانش آموزی به جبهه‌های جنگ رفته است؛ تشکل‌های دانش آموزی بهترین مسیر برای رشد و تربیت دانش آموزان است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت حضور دانش آموزان در تشکل‌های دانش آموزی، اظهار کرد: شعار ما این بوده است که هر دانش‌آموز یک تشکل، هر دانش آموز یک مهارت. معتقدیم حضور در تشکل‌ها مهارت‌های اجتماعی همچون جامعه‌پذیری و مسئولیت‌پذیری را در نوجوان رشد می‌دهد.

کاظمی با بیان اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان تشکلی است که بدیلش وجود ندارد؛ گفت: تشکل‌های دیگر دانش آموزی مأموریت‌های معینی دارند. کانون‌های هلال احمر، بسیج دانش آموزی یا حتی سازمان دانش‌آموزی مأموریت خاصی دارند اما آن تشکلی که همه مأموریت‌ها را یک جا دارد و به دنبال انتقال همه ارزش‌های فرهنگی، انسانی و اسلامی و مهارت آموزی در میان دانش آموزان بوده؛ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به صحبت‌های دانش آموزان، گفت: مأموریت اصلی ما تحقق عدالت آموزشی است اما می‌دانید که تحقق عدالت کار آسانی نیست. برقراری عدالت در یک خانواده هم ظرافت‌هایی لازم دارد چه برسد به تحقق عدالت در کشور پهناور جمهوری اسلامی ایران، اما مطمئن باشید که ما به دنبال تحقق عدالت آموزشی هستیم.

وی با اشاره به دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی مؤثر و حائز اهمیت است. معلم مهم‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت است و دانشگاه فرهنگیان جایی برای تربیت همین معلمان است.

کاظمی با اشاره به اینکه معلم باید همه شایستگی‌های لازم را برای تربیت داشته باشد؛ تصریح کرد: در کنار تزکیه و اعتقاد مذهبی، کسب توانایی‌های علمی و رفتاری برای معلم‌شدن لازم است. خوشبختانه حضور در قرارگاه‌های ملی یعنی فعالیت در سطح بالای تشکل دانش‌آموزی تا ۲۵ امتیاز، برای پذیرفته‌شدن در دانشگاه فرهنگیان خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار