در مراسم افتتاح ۱۹۸۲ پروژه آموزشی مطرح شد
پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش برای راهاندازی سامانه ثبت مدارس نیازمند به نوسازی
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از سازمان نوسازی مدارس خواست تا با طراحی تا یک سامانه و وارد کردن مشخصات همه مدارسی که نیاز به نوسازی دارند، فرصت مشارکت جامعه خیران و همه آحاد جامعه برای اقدام در راستای نوسازی این مدارس فراهم شود.
محسن حاجیمیرزایی در مراسم افتتاح ۱۹۸۲ پروژه آموزشی شامل ۱۰ هزار کلاس درس که صبح امروز با حضور معاون اول رئیسجمهوری در هنرستان زینبیه شهرستان دماوند برگزار شد از خیران که سهم زیادی در توسعه فضاهای آموزشی کشور دارند، تشکر کرد و گفت: «امروز در آموزش و پرورش روز شکرگزاری است که توفیق پیدا کردهایم ۱۰ هزار کلاس درس افتتاح شود،۲۳۰ هزار دانشآموز در فضاهای ایمن و نو به تحصیل بپردازند و سرانه فضای آموزشی کشور بهبود پیدا کند. همچنین امروز ۱۴۲ سالن ورزشی و ۱۶ استخر افتتاح میشود که گامی برای توسعه فرهنگ سلامت است.»
محسن حاجیمیرزایی افزود: «برای ساخت این پروژهها بیش از ۳۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که ۷۰ درصد آن را دولت و ۳۰ درصد آن را نیز خیران تعهد کردند.»
او افزود: «در زلزله کرمانشاه ۷۸ مدرسه آسیب دیدند یا تخریب شدند اما خیران ساخت ۱۹۰ مدرسه را تعهد کردند که مهر امسال ۱۴۵ مدرسه به استان تحویل داده شد و ۷۰ سانتیمتر سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه افزایش پیدا کرد.»
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «در سیل اخیر در استانهای کشور ۱۲۰۰ مدرسه دچار خسارت شدند که برای نوسازی آنها و ساخت مجدد تلاش زیادی شده است. ۹۰ درصد مدارسی که تعمیرات جزئی میخواستند، انجام شده است همچنین مدارسی که زیر سه کلاس داشتند هم تحویل داده شده است و بقیه مدارس هم تا آخر سال تحویل داده میشوند.»
او بر توسعه یادگیری در سطح جامعه توسط آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: «پایدارترین رفتار انسان در میان همه حرکات او یادگیری است. یادگیری تنفس جامعه است، اگر در تنفس کسی خللی ایجاد شود تمام بدنش دچار آسیب میشود. به همین ترتیب اگر در جریان تنفس یک جامعه هم خللی ایجاد شود حیات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی عادی آن جامعه هم آسیب میبیند.»
عضو کابینه دولت تدبیر و امید گفت: «امروز این آیین باشکوه برگزار میشود تا بگوییم این ظرفیت را توسعه خواهیم داد، برای ما مشارکت خیرین فقط کمک مالی نیست بلکه تقویت احساس مسئولیت و حفظ همکاری است که همین هدف نظام تعلیم و تربیت نیز است.»
او افزود: «من از سازمان نوسازی مدارس خواستهام تا سامانهای طراحی کنند و مشخصات همه مدارسی که نیاز به نوسازی دارند آنجا بیاید تا جامعه خیران بتواند دایره همکاری همکاران خود را گسترش دهد و فرصت مشارکت برای همه آحاد جامعه فراهم شود.»
وزیر آموزش و پرورش مدرسه را قلب جامعه و کانون تربیت دانست و گفت: «آینده جامعه در مدرسه رقم میخورد. اگر تغییر را به عنوان یک امر مورد اعتنا بپذیریم آنچه تغییر را بهوجود میآورد نهادهای اجتماعی هستند و آنچه نهادهای اجتماعی را شکل میدهد ظرفیتهای یادگیری جامعه است.»
ارسال دیدگاه