مرتضی شکوهی: مهارت سخنوری در دانشآموزان تقویت شود
تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش بر اهمیت روانخوانی و تقویت مهارت سخنوری در دانشآموزان تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر آموزش دبستانی، مرتضی شکوهی در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره استانی گلستانخوانی در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز، این شهر را دیار فیلسوفان، عارفان، شعرای بلند آوازه و مردمان دست و دل باز و همیشه شاد معرفی کرد و گفت: «بسیار خوشحالم از اینکه میبینم دانشآموزان در آموختن کتاب گلستان به عنوان یک میراث فرهنگی ماندگار، این قدر مهارت پیدا کردهاند.»
مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش مهمترین اثر گلستانخوانی بر دانشآموزان را کمک به آشنایی با مواریث ارزشمند فرهنگی دانست و گفت: «این دارایی فرهنگی مختص به استان فارس و شهر شیراز نیست، بلکه یک ارزش والا برای کل سرزمین ایران و حتی بشریت است که باعث میشود یک هویت غنی ملی را به دست بیاوریم.»
شکوهی در تشریح برخی از اهداف گلستان خوانی گفت: «این برنامه باعث تقویت مهارت سخنوری و استفاده از مفاهیم ارزشمند آثار فرهنگی در زندگی دانشآموزان و توسعه آن میشود.»
شکوهی یکی از رویکردهای اصلی آموزش و پرورش در دوره ابتدایی را کمک به روانخوانی و صحیحخوانی دانشآموزان دانست و گفت: «هر چه قدر متونی که در اختیار دانشآموزان قرار میگیرد پرمعنا باشد، قطعا صحیح خواندن همراه با تفکر و تدبّر خواندن و درک مفاهیم صحیح اتفاق میافتد. افزایش مهارت روانخوانی در دانشآموزان باعث تقویت مهارتهای نوشتن، گوش دادن، مصاحبه کردن، کتاب خواندن و دیگر مهارتهای یادگیری میشود که میتواند به آنها کمک کند.»
شکوهی بر اهمیت روانخوانی و تقویت مهارت سخنوری در دانشآموزان تاکید کرد و گفت: «وزارت آموزش و پرورش با اجرای برنامههای درسی و با انجام فعالیتهای مختلفی مثل تکالیف مهارت محور، طرح عید و داستان و سایر فعالیتها، دنبال تقویت مهارت خواندن دانشآموزان و توسعه مهارت سخنوری در ارتباط دانشآموزان با یکدیگر، خانوده و اجتماع است.»
مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: «طرح گلستانخوانی فعلا تنها در استان فارس اجرا میشود. رضایت بالایی برای این طرح وجود دارد به گونهایی که اولیای دانشآموزان و معلمان و دانشآموزان همه راضی هستند.»
ارسال دیدگاه