مدیر عامل موسسه رستا:

بیرون روستا خدمت ماندگاری برای روستا شکل نمی‌گیرد

تهران (پانا) - مدیر عامل موسسه رستا خبر داد که بیرون روستا خدمتی برای روستا شکل نمی‌گیرد.

کد مطلب: ۹۰۱۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
بیرون روستا خدمت ماندگاری برای روستا شکل نمی‌گیرد

سیدفرهاد قادریان در نشستی در اردوگاه صاحب الزمان، درباره طرح ملی رستا (رونق، ساماندهی، تعالی اشتغال روستایی) گفت: طرح ملی رستا علارغم مدل های مشابه چندتا اصل و رکن جدی را مورد توجه قرار داد که باعث تمایز و توفیقاتی در پایان سال فعالیت اش باشد.

معاون اشتغال و معیشت قرارگاه پیشرفت و آبادانی و مدیر عامل موسسه رستا گفت: الگوی طلایی توسعه برای تمام مناطق کشور وجود ندارد و همکاران ما به اقتضای هر منطقه، استان و دهستان مطالعات میدانی را انجام دادند و مزیت های اقتصادی هر روستا شناسایی شد و زنجیره ارزش رسته هر بخش را مورد توجه قرار دادند و با محوریت مردم این موضوع را دنبال کردند.

قادریان گفت: در نمایشگاهی که برپا کردیم برخی رسته ها به محصولات صادراتی در پیاده سازی طرح رسیده اند. در این طرح به اعتبار سازی و شناسنامه سازی محصولات کمک می شود.

او افزود: ما در اجرای این طرح از منابع شروع نکردیم و به هیچ روستایی وام ندادیم. دستگاه های حاکمیتی که امکان حضور مستمر در روستاها را ندارند به سمت توزیع وام و منابع می روند لذا زنجیره محصولات نشان می دهد ۷۵ تا ۸۰ درصد مشکل رسته ها مهارت است.

معاون اشتغال و معیشت قرارگاه پیشرفت و آبادانی و مدیر عامل موسسه رستا گفت: ما معتقدیم از بیرون روستا خدمت ماندگاری برای روستا شکل نمی گیرد و باید فرایندها را برون زا کنیم این موضوع با حضور مردم از ابتدای کار صورت می گیرد.

قادریان افزود: در تمام استان های کشور، حدود ۱۱۰ دهستان و ۴۰۰ روستا این طرح به صورت پایلوت اجرا شده است. در حدود ۲ هزار و ۱۰۰ اقدام ۷۰۰ شبکه در روستاها شکل گرفته و ۳۹۵ مطالعه برای اجرای این طرح شده است.

او ادامه داد: هزار و ۱۶۰ شغل سرشماری شده تاکنون در یک سامانه رسا که یک سامانه نظارت و پایش آنلاین رستا است، ثبت شده است. با اجرای این طرح سطح درامد حدود ۳ هزار و ۲۸۰ نفر بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در ماه افزایش یافته است.

معاون اشتغال و معیشت قرارگاه پیشرفت و آبادانی و مدیر عامل موسسه رستا گفت: حضور و برنامه ریزی برای فعالیت در هزار روستای کشور و تثبیت ۱۰ هزار شغل روستایی را برای سال ۹۸ خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار