سازمان فضایی و مرکز پرورش استعدادهای درخشان تفاهمنامه امضا کردند
تهران (پانا) - جلسه انعقاد تفاهمنامه همکاریهای مشترک بین مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران و فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز ملّی پرورش استعدادهای درخشان و دانشپژوهان جوان با حضور معاونان و مسئولان هر دو حوزه به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملّی پرورش استعدادهای درخشان و دانشپژوهان جوان، در این جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلامالله مجید، براری دانشآموزان را از تأثیرگذارترین اقشار در جریانات علمی دانست و استفاده از ظرفیت عظیم آنان بهخصوص دانشآموزان پیشرو را در زمینه تحلیل دادهها مهم برشمرد.
رئیس مرکز فضایی ایران به آیه ۵۷ سوره فاطر به اهمیت آفرینش آسمانها و زمین از نظر خداوند اشاره کرد و گفت: «با بهرهگیری از این موهبت الهی (فضا) و تحلیل اطلاعات به دست آمده از طریق ماهوارههایی که در ۳۶۰۰۰ کیلومتری زمین قرار دارند بسیاری از فعالیتها همانند تلفنهای ماهوارهای و بهرهگیری از کارتهای بانکی را انجام میدهیم و چنانچه از این طریق بتوانیم به عنوان مثال، اطلاعاتی را دراختیار کشاورزان قرار دهیم منجر به ایجاد ارزش افزوده بسیاری خواهد شد.»
براری در ادامه افزود: «ما علاقهمند هستیم دانشآموزان را با فضا و شگفتیهای آن آشنا کنیم که این آشنایی فرصتی برای توانمندسازی جامعه آتی که نمونهای از این توانمندسازی استفاده از GPS است که به کمک ماهواره کار میکند و بسیاری از مشکلات را حل میکند، لذا باید دانشآموزان را با این موارد آشنا کرد. ما هر سال هفتهای در مهر برای ترویج اینگونه مسائل داریم و فکر میکنیم میتوانیم کارگاههای آموزشی به منظور آشنایی هر چه بیشتر دانشآموزان داشته باشیم و حتی میتوانیم با کمک یکدیگر مسابقهای در این زمینه اجرا کنیم.»
مهاجرانی نیز در ادامه ضمن تشکر از سازمان فضایی ایران گفت: «خانواده آموزش و پرورش بسیار بزرگ است و مشکلات خاص خود را دارد اما مرکز از ظرفیتی به نام کارسوق برخوردار است که ما با توجه به علاقهای که داریم میتوانیم با کمک جنابعالی و همکارانتان موضوع را در این قالب پیش ببریم. »
مهاجرانی به وجود قریب به ۷۰۰ مدرسه استعداهای درخشان در سطح کشور اشاره کرد و گفت: «نیاز است در تربیت و پرورش دانشآموزان با استعدادهای برتر از جنبههای بی شمار جهان هستی استفاده کنیم و این موارد را بخصوص در زمینه تولید محتوا برای این دانشآموزان به کار گیریم.»
در پایان مقرر شد کارگروهی از هر دو طرف زمینههای همکاری مشترک را بررسی و راهکارهای عملی این همکاریها را ارائه دهد.
ارسال دیدگاه