پیشنهاد حذف خط تحریری از کتابهای درسی پایه اول
تهران (پانا) - سخنرانان نشست بررسی انواع قلم در کتابهای درسی دوره ابتدایی پیشنهاد کردند تا خط تحریری از کتابهای درسی پایه اول حذف و فقط از خط نسخ استفاده شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، با مشارکت کارگروه هنر و آموزش زبان فارسی گروه پژوهشی علوم انسانی، پژوهشکده برنامه درسی و نوآوریهای آموزشی و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نشست تخصصی «تحلیل و بررسی انواع قلم در کتابهای درسی دوره ابتدایی از منظر آموزش» در این سازمان برگزار شد.
در این نشست فواد نجمالدین، استادیار دانشگاه فرهنگ و هنر، به بررسی وضعیت قلم در کتابهای درسی دوره ابتدایی کشورهای عرب زبان پرداخت و حیدر قمری، استادیار دانشگاه فرهنگیان، یافتههای ارزشیابی خود را در زمینه خط کتاب فارسی اول ارائه کرد.
سخنران سوم این نشست معصومه نجفی پازکی، استادیار سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بود که درباره رسمالخط و خواندن صحبت کرد.
در جمعبندی پژوهشهای مورد بررسی و بعد از پایان این نشست، پیشنهاد شد تا خط تحریری از کتابهای درسی پایه اول حذف و فقط از خط نسخ استفاده شود.
ارسال دیدگاه