معاون برنامهریزی آموزش منابع انسانی آموزشوپرورش خبر داد
اجرای برنامه سنجش شایستگیهای حرفهای برای دو هزار مدیر مدرسه در تابستان امسال
تهران (پانا) - معاون برنامهریزی آموزش منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش از اجرای برنامه سنجش شایستگیهای حرفهای مدیران مدارس به طور آزمایشی در استانهای البرز، تهران و شهرستانهای تهران برای ۲۰۰۰ نفر از مدیران مدارس در تابستان امسال خبر داد.
به گزارش روابطعمومی وزارت آموزش و پرورش، فریبرز حمیدی بر نقش کلیدی مدیران در پیشرفت و دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین تاکید کرد و گفت: «در سند تحول، مدرسه کانون تعلیم و تربیت رسمی، عمومی و محل کسب تجربههای تربیتی به شمار میرود و توسعه کشور در بستر مدارس شکل میگیرد.»
او مهمترین علت موفقیت یا عدم ارتقای علمی و تربیتی در مدارس را در تفاوت نوع مدیریت مدیران خواند و رعایت اصول شایستهسالاری، تعهد، تخصص، اخلاق و ملاکهای انسانی و اسلامی و معیارهای تخصصی در انتخاب مدیران را مهم دانست.
معاون برنامهریزی آموزش منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: «مدیریت بر نیروی انسانی حساسترین و در عین حال سرنوشتسازترین بخش وظایف یک مدیر در مدارس است، مدیر و رهبر آموزشی، علاوه بر دانایی و توانایی در زمینههای فنی و انسانی کار خود، باید بتواند وظایف آموزش و پرورش، رهبری و مدیریت آن را به سرانجام برساند. ضرورت طراحی و استقرار نظام سنجش شایستگیهای حرفهای منابع انسانی با اولویت سنجش شایستگی مدیران مدارس با هدف آموزش و ارتقای شایستگیهای حرفهای مدیران عملیاتی و ارتقای تضمین کیفیت، بیش از هر زمان دیگری احساس میشود.»
او افزود: «برنامه سنجش شایستگیهای حرفهای مدیران مدارس به طور آزمایشی برای طراحی و تدوین نهایی الگوی شایستگیهای عمومی و حرفهای مدیران مدارس در استانهای البرز، تهران و شهرستانهای تهران برای ۲۰۰۰ نفر از مدیران مدارس که به صورت تصادفی انتخاب میشوند، در تابستان امسال اجرا میشود. در این برنامه تعدادی از ارزیابان تخصصی آموزش و پرورش در هر سه استان پس از طی دورههای آموزشی و مهارتی؛ ارزیابی شایستگیهای حرفهای مدیران را طی یک فرآیند منظم بر عهده دارند.»
ارسال دیدگاه