معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در جلسه بررسی «پارک متاورس آموزشی»:

فناوری آموزشی باید عدالت‌محور و انسان‌محور باشد

تهران ( پانا ) – در نشست هماهنگی بهره‌گیری از پارک علم و فناوری و متاورس در آموزش قرآن، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش، بر ضرورت تحول در روش‌های آموزش تأکید کرد و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین را در کنار عدالت آموزشی و حفظ نقش معلم، راهی برای ارتقای یادگیری مفاهیم قرآنی دانست.

کد مطلب: ۱۵۶۲۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
فناوری آموزشی باید عدالت‌محور و انسان‌محور باشد

معاون آموزش ابتدایی وزارت درجلسه هماهنگی بهره‌گیری از پارک علم و فناوری و متاورس در حوزه آموزش قرآن کشور حضور یافت. این نشست به دعوت دبیرخانه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور و با حضور دکتر لطفی رئیس مجتمع اخترشناسی و افلاک نمای خیام نیشابور برگزار شد.

رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش، در این نشست با تأکید بر ضرورت تحول در شیوه‌های آموزش، چند محور کلیدی را در خصوص طراحی و اجرای این پارک مطرح کرد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای فناوری متاورس برای ارتقای آموزش و یادگیری در همه حوزه‌ها گفت: « به باور من با استفاده از ظرفیت‌های متاورس می توان مفاهیم قرآنی و دینی را به شکلی جذاب و برانگیزاننده آموزش داد. »

معاون آموزش ابتدایی همچنین بر ضرورت عدالت آموزشی تأکید کرد و با اشاره به تمرکز جغرافیایی پروژه در نیشابور بیان کرد: « این پارک باید در شهرهای مختلف به ویژه مناطق محروم گسترش یابد. ما می‌توانیم از ظرفیت اردوگاه‌های تربیتی و حتی فضاهای مدارس برای دسترسی همه‌جانبه بهره ببریم. »

وی با هشدار نسبت به جایگزینی کامل آموزش انسانی با فناوری، تأکید کرد: « فناوری نباید جایگزین معلم شود، بلکه باید در کنار نقش محوری او قرار گیرد. تجربه کرونا نشان داد که حذف تعامل انسانی چه آسیب‌هایی به یادگیری زد. »

او با اشاره به الگوهای موفق جهانی، تأکید کرد که حتی در شرایط بحرانی، بر حفظ حضور اجتماعی دانش‌آموزان و ارتباط انسانی تأکید شده است.

 

 

خبرنگار : ساجده ساعتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار