معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:

۱۶۸ مدرسه محصول تفکر معماران در همایش «مدرسه ایرانی معماری اسلامی ایرانی»

تهران (پانا) - معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه معماری با رویکرد فرایندی نوآورانه و تحول‌گرا از اهداف طرح "مدرسه ایرانی معماری اسلامی ایرانی" است گفت تلاش ما در وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس این است که به بند ۱۴ سند تحول که به توجه به اقتضائات بومی، محلی و معماری ایرانی اسلامی اشاره دارد، جامه عمل بپوشانیم.

کد مطلب: ۱۵۴۷۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
۱۶۸ مدرسه محصول تفکر معماران در همایش «مدرسه ایرانی معماری اسلامی ایرانی»

چهارمین همایش بین‌المللی و یازدهمین همایش و نمایشگاه ملی "مدرسه ایرانی معماری اسلامی ایرانی" با حضور علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش، حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و مسئولان مربوطه در تالار جابربن حیان دانشگاه‌ تربیت مدرس تهران برگزار شد.

مجید عبداللهی در این همایش گفت: مفتخریم که امروز در وزارت آموزش و پرورش، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، در این رویداد علمی حضور داریم. یکی از ویژگی‌های کلیدی این همایش، استمرار و تلاش مداوم در این زمینه است. امیدواریم که نسل‌های آینده نیز به همین منوال این کار را دنبال کنند.

وی با تبریک روز مهندس به جامعه مهندسان کشور، اظهار کرد: این روز را به‌ویژه به مهندسان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تبریک می‌گویم. شما هستید که مسئولیت ساخت فضاهای آموزشی در کشور را بر عهده دارید و برای آینده ایران اسلامی و دانش‌آموزان عزیز تلاش می‌کنید.

عبداللهی به هدف برگزاری این همایش اشاره کرد و افزود: این همایش با هدف تحقق راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه زیر نظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری برگزار شده است. هدف اصلی، رفتن به سمت معماری با رویکرد فرایندی نوآورانه و تحول‌گرا است. فضایی که بتواند به نیازهای دانش‌آموزان پاسخگو باشد. تلاش ما در وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس این است که به بند ۱۴ سند تحول که به توجه به اقتضائات بومی، محلی و معماری ایرانی اسلامی اشاره دارد، جامه عمل بپوشانیم. این همایش و نمایشگاه، گوشه‌ای از تلاش‌ها برای اجرا و عملیاتی کردن این مباحث است.

وی ادامه داد: این طرح، تلاش می‌کند تا الگوهای اساسی و پایه‌ای را برای تحقق مبانی و چارچوب‌های نهضت توسعه عدالت در فضای آموزشی پیش ببرد. در فراخوان همایش، در هشت بخش، از همکاران خود خواسته شد تا آثار و طراحی مدارس خود را ارائه دهند. این بخش‌ها شامل؛ طراحی حرفه‌ای، دانشجویی، مستندنگاری نقادانه، عکاسی و گرافیک و هنرهای تجسمی بودند. مجموعاً ۴۲۰۴ اثر به دبیرخانه همایش ارسال شده است. در این همایش، ما به دنبال نقد معماری در ساخت فضاهای آموزشی و رفع مشکلات موجود در این زمینه هستیم. امیدوارم که از ظرفیت‌های این همایش در ادامه کار نیز استفاده کنیم.

عبداللهی همچنین گفت: بخش داوری این همایش در حال حاضر با حضور برخی از همکاران صورت گرفته است. سایر اعضای کمیته داوری نیز نظام ارزیابی این کار را دنبال کرده و به نتیجه رسانده‌اند. متعاقب این موضوع، ۳۱۳ اثر به فرآیند داوری وارد شد که برخی از آن‌ها در نمایشگاهی که در حاشیه این همایش پیش‌بینی شده، به نمایش گذاشته خواهد شد. امیدوارم که در این نمایشگاه، شاهد رشد مثبت و مؤثری باشیم.

وی ادامه داد: نکته‌ای که می‌خواهم عرض کنم، جایگاه و نقطه قوت این همایش است. آنچه در همایش و نمایشگاه مطرح می‌شود، در زمین اجرا نیز به عمل درمی‌آید. جا دارد اشاره کنم که ما در جامعه خیرین مدرسه‌ساز، با حضور آقای جعفری و عزیزان دیگر، بیش از ۵۰ درصد از پروژه‌های مدرسه‌سازی را به عهده داریم. آنچه در این همایش مطرح می‌شود، سعی بر این است که به نقشه و برنامه‌ای تبدیل شود که ان‌شاءالله به مرحله اجرایی نیز برسد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، بیان کرد: از مجموع ۴۴۸ اثری که در ده دوره گذشته این همایش دریافت شده، بالغ بر ۱۶۸ مدرسه به عنوان محصول تفکر معماران عزیزمان در جامعه حرفه‌ای دانشجویی و ادارات کل مدارس کشور به مرحله اجرا درآمده و به نتیجه منطقی رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار