نقش پژوهش در عدالت آموزشی و توسعه فناوریهای آموزشی مورد توجه قرار گیرد
تهران (پانا) - رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر، با تأکید بر اهمیت پژوهش در کنار آموزش، آن را عاملی کلیدی در ارتقای کیفیت علمی دانشگاه دانست.

در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر، علی پورکمالی، رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، با ابراز قدردانی از اساتید، اعضای هیئت علمی و دانشجویان، بر اهمیت پژوهش در کنار آموزش تأکید کرد و آن را عاملی اساسی در ارتقای کیفیت علمی دانشگاه دانست.
وی با اشاره به تغییر زمان برگزاری این مراسم به دلیل تعطیلات، گفت: پژوهش زمانی ارزشمند است که کاربردی شده و به عرصه فناوری و اجرا وارد شود. دانشگاه محیطی صرفاً آموزشی نیست، بلکه پژوهش نیز نقشی کلیدی در تولید دانش و گسترش فناوری ایفا میکند.
پورکمالی با اشاره به اهداف دولت چهاردهم در حوزه آموزش، عدالت آموزشی و ایجاد فرصت برابر را از اولویتهای اساسی برشمرد و تأکید کرد: دانشگاه شهید رجایی میتواند بهعنوان یک مرجع علمی در این زمینه نقش مؤثری ایفا کند. اساتید بخشی از توان علمی خود را به توسعه فناوریهای آموزشی اختصاص دهند، چراکه این حوزه علاوه بر کمک به نظام تعلیم و تربیت کشور، میتواند فرصتهای اقتصادی قابلتوجهی برای دانشگاه فراهم کند.
وی به نقش علوم شناختی و ابزارهای هوش مصنوعی در بهبود کیفیت آموزش اشاره کرد و گفت: دانشگاه شهید رجایی در این زمینه اقدامات ارزشمندی انجام داده است.
پورکمالی تجهیز معلمان به ابزارهای نوین آموزشی را ضروری دانست و هشدار داد که روشهای آموزشی قدیمی بهسرعت کارایی خود را از دست میدهند.
رئیس دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی در پایان از تلاشهای پژوهشگران و اساتید تقدیر کرد و بر لزوم سرمایهگذاری بیشتر در حوزه فناوریهای آموزشی برای دستیابی به آموزش باکیفیت و فرصتهای برابر تأکید کرد.
ارسال دیدگاه