مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی خبر داد:
تدوین اطلس جامع مراکز مشاوره وزارت آموزش و پرورش
تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی بر اهمیت تقویت مراکز مشاوره در استانها و شهرستانها تاکید کرد.
![تدوین اطلس جامع مراکز مشاوره وزارت آموزش و پرورش](https://cdn.pana.ir/thumbnail/RmOSehb8mjeV/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHpCntw7g6FqIsAIKXaKdntA,,/1395107fj1TNwd34rMOK5fVv.jpg)
سمیه سادات ابراهیمی در نوزدهمین جلسه ستاد راهبری نظام مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی ضمن بیان گزارشی از فعالیت مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانشآموزی اظهار کرد: مراکز مشاوره بهعنوان یکی از ارکان برنامه نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان ( نماد)، ضرورت و اهمیت بالایی دارند؛ لذا باید این مراکز تقویت شوند.
وی افزود: مراکز مشاوره استانها مسئولیت جذب، نگهداشت و آموزش را برعهده دارند همچنین مراکز مشاوره در شهرستانها وظیفه مشاوره فردی، خانوادگی و اجتماعی را برعهده دارند.
ابراهیمی اشاره کرد: کاهش و کنترل آسیبهای روانی و اجتماعی دانشآموزان، بهرهگیری از مشاوران مجرب برای مداخلات تخصصی، توسعه مداخلات موثر مشاورهای و روانشناختی، مدیریت بهینه منابع انسانی و اجرای تکالیف قانونی در توسعه خدمات مشاورهای از جمله موارد مهم در ضرورت ایجاد و تقویت مراکز مشاوره است.
وی همچنین اضافه کرد: ۳۲ مرکز مشاوره در استانها، ۶۹۳ مرکز مشاوره در شهرستانها داریم.
وی موضوع غربالگری و مصاحبه تشخیصی را از موضوعات مهم عنوان کرد و گفت: از بین دانشآموز غربالشده، دانشآموزان نیازمند به مصاحبه تشخیصی مشخص شدهاند.
ابراهیمی در ادامه ارتقای هسته به مرکز مشاوره، آموزش و توانمندسازی اعضای تخصصی مراکز و کارشناسان خط ۱۵۷۰، ارائه خدمات مشاورهای به دانشآموزان، تهیه اطلس جامع مراکز مشاوره، تشکیل تیم مداخله در فوریتهای روانی اجتماعی، تولید محتوا برای تیم مداخله را از جمله اقدامات انجام شده اعلام کرد.
ارسال دیدگاه